Bitmeyen çile

İZDENİZ çalışanlarının toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde uzlaşma çıkmaması üzerine başlattığı grev 9. güne girdi. Tam 9 gündür, ev ve işyerlerine ulaşmak için rahat bir vapur yolculuğu yerine belediye otobüsleri ve metrolarda balık istifi yolculuk yapmak zorunda kalan İzmirliler, Büyükşehir Belediyesi ve Başkan Aziz Kocaoğlu’na isyan etti

Türkiye Denizciler Sendikası (TDS) ile İZDENİZ A.Ş. arasındaki Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinden uzlaşma çıkmaması üzerine başlayan grev nedeniyle İzmir'de vapurlar 9 gündür çalışmıyor. Kentteki trafik yoğunluğunun artmasına neden olan bu durumun en büyük mağduru ise yine vatandaşlar oldu.
İZDENİZ çalışanları haklarını alana kadar mücadelelerine devam edeceklerini açıklarken, grevden en çok etkilenenler ise Karşıyaka'da oturanlar oldu.
Ben de onlardan biriyim. Her gün işe gidip gelirken Pasaport-Karşıyaka hattını kullanıyorum. 15 dakikada gazeteye gidip geliyorum.
Ama 9 gündür resmen çile çekiyoruz. Karşıyaka İZBAN'dan Halkapınar'a, oradan da METRO'ya aktarma yaparak Çankaya istasyonuna ulaşıyorum. Her gün 15 dakikada yaptığım yolculuğu, 9 gündür 45 dakikada yapmak zorunda kalıyorum.

BALIK İSTİFİ YOLCULUK
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, bu grev başladığında kamuoyuna açıklama yaparak vatandaşların hiçbir şekilde mağdur olmayacağını söylemişti. Ancak sabah akşam yaptığım yolculukta durumun hiç de öyle olmadığını bizzat görüyorum. Hiçbir önlem alınmadığı gibi, zaten aktarmalı sistemle kabusa dönen toplu ulaşım iyice içinden çıkılmaz bir hale geldi.
Balık istifi yolculuk yapan yolcuların kendi aralarında İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne veryansın eden konuşmalarına her gün kulak misafiri oluyorum.
Bakın vatandaşlar aynen şöyle diyorlar: "İzmir bitmiş durumda.
Şu an yaşadığımız rezillik. Altınyol tıkalı. Metrolar perişan. Sistem yok ki. 15 dakikada geçtiğimiz yerden aktarmalı sistemle 45 dakikada ancak geçiyoruz. Sonra da Başkan çıkıyor, 'İzmir İstanbul'a benzemesin' diyor. İzmir'de İstanbul kadar nüfus yoğunluğu olmamasına rağmen bu çileyi çekiyoruz.
Başkan bir an önce bu sorunu çözsün. Zaten mağduruz daha çok sıkıntı yaşıyoruz." Ben de diyorum ki, 'bu grevi bir an önce bitir Başkan.
Bu işin bir orta yolunu bul.
Halkı perişan etme. Sana güvenen ve 13 yıldır seni bu koltukta tutan İzmirlilere yazık etme.

'YAŞADIĞIMIZ BÜYÜK REZİLLİK!'
Zaten aktarma sistemi ve işletme anlaşmazlıkları yüzünden yaşanan sıkıntıları bir türlü bitmeyen İzmir ulaşımına bir de grev krizinin eklenmesi bardağı taşıran son damla oldu. Vatandaşlar İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne tepki gösterdi.
Haluk Kurtuldu: İzmir bitmiş durumda. Kemeraltı Çarşısı'na her geldiğinde tepkimizi gösteriyoruz. Laf ola beri gele olmuyor bu işler.
Ahmet Efe Ergün: Şu an yaşadığımız büyük rezillik. Altınyol tıkalı. Metrolar perişan. Sistem yok ki. 15 dakikada geçtiğimiz yerden aktarmalı sistemle 45 dakikada geçiyoruz.
Mustafa Sakar: Sonra da İzmir İstanbul'a benzemesin diyorlar. İzmir'de İstanbul kadar nüfus yoğunluğu olmamasına rağmen bu çileyi çekiyoruz. İstanbul'da 22 milyon insan yaşıyor. İzmir ile bir değil ki. Grev hala devam ediyor. Bir an önce bu sorunu çözsün.
Zaten mağduruz daha çok sıkıntı yaşamak istemiyoruz artık.
Nadir Karataş: Her tarafı yapıp yıkıyorlar. Sahil kesimine sürekli yatırım yapıyorlar. Ama ben Gültepe'de oturuyorum. Ve belediyenin hiçbir hizmetini göremiyorum. Belediye otobüsleri tıklım tıklım. İşleri güçleri Kordon'a çiçek diksinler, kaldırım değiştirsinler. Bu ulaşım sorununa bir türlü çözüm bulmuyorlar.

'BİZİM İÇİN DE ONLAR İÇİN DE ÇİLE BİTSİN'
Vapurlar çalışmadığı için mağdur olduklarını belirten Karşıyakalar bu grevde işçilerin hakkı olduğunu ancak bir an önce uzlaşmanın sağlanarak mağduriyetlerinin giderilmesi gerektiği ifade etti. Grevdeki işçileri bir an olsun yalnız bırakmayan, yiyecek ve içecek getiren Karşıyaka halkına teşekkür eden İZDENİZ çalışanları da, bir an önce anlaşma sağlanması gerektiğini dile getiriyor.
Grev yapan çalışanlara börek getiren 78 yaşındaki Münire Akçay, "Onlara destek olmak için geliyorum. Böyle perişan oturuyorlar. Haklarını versinler.
Bizim için de onlar için de çile bitsin" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.