İzmirlilerden grevci işçilere büyük destek

İzmir’de günlerdir grevde olan İZDENİZ işçileri, kendileriyle görüşmeyen Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’ndan umudu kesti. İşçiler, CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’na iletmek üzere imza kampanyası başlattı. İşçiler umutlarını Kılıçdaroğlu’na bağlarken, imza kampanyasına destek veren on binlerce İzmirli, grevin bir an önce sona ermesini istedi

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Türkiye Denizciler Sendikası arasında uzlaşma sağlanamaması nedeniyle 18 gündür süren grevde İZDENİZ işçileri, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'na iletmek üzere bir imza kampanyası başlattı. İmza kampanyasına destek veren on binlerce İzmirli grevin bir an önce sona ermesini istedi. 3 gündür süren imza kampanyasında 3 bin sayfalık imza toplanırken, İzmir halkı İZDENİZ işçilerine tam destek verdiklerini belirterek, İzmir Büyükşehir Belediyesi'ni göreve çağırdı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun seslerini duymazdan geldiğini belirten işçiler, umutlarını CHP lideri Kılıçdaroğlu'na bağladı.

CHP DEVREYE GİRSİN

Bu arada İzmir Büyükşehir Belediyesi ile sendika arasında 17 gün sonra ilk kez önceki gün masaya oturuldu ancak yine uzlaşma sağlanamadı.
Belediyenin kendilerine teklif ettiği komik rakamı kabul etmeyen sendika yöneticileri greve devam kararı aldı. Vapurların 18 gündür çalışmaması nedeniyle İZBAN, metro, dolmuş ve otobüsleri kullanmak zorunda kaldıklarını ve bu nedenle mağdur olduklarını belirten İzmirliler, "Sayın Kocaoğlu bu çileyi görmüyor. Belki toplanan bu imzaları Kılıçdaroğlu görür de olaya müdahale eder. Hem işçiler hem bizler perişan olduk. Karşıyaka-Konak arasında gidip gelirken resmen günlerdir çile çekiyoruz. Sesimizi Kılıçdaroğlu duysun. Kendilerine oy veren İzmirlileri perişan etmesin" dedi.

VAPURLARIMIZI TEKRAR GERİ İSTİYORUZ
Grevdeki işçilere destek veren İzmirliler, CHP'li Belediye Başkanı Kocaoğlu'na şöyle tepki gösterdi:

Serpil Gülenay: Sabahları vapurda çay içerek işe gidiyorduk, güzel oluyordu. Güne enerjik bir şekilde başlıyorduk. Bir an önce vapurların çalışmasını istiyoruz.

Sena Aktaş: Bir an önce bu greve son verilsin. Vapurlarımıza kavuşmak istiyoruz.

Havva Coşkun: Yıllardır İzmir'de yaşıyorum. İsteseler bir gecede kendilerine zam verirler. Herkes işine geleni yapmaya çalışıyor, yazık bu işçilere. Bizler mağdur da olsak işçinin yanındayız. İşçiler haklarını alana kadar grevi sürdürsün.

Oktay Canpolat: Ben engelli biriyim. Belediye zaten bizi her konuda ikinci bile değil üçüncü- dördüncü sıralara atıyor. Bir yerden bir yere giderken artık insanlardan yardım almak zorunda kalıyoruz. İstediğimiz yere kendi başımıza gidemiyoruz, bir engelli için ulaşımdan daha önemli bir şey olamaz. Burada bir ulaşım ağının tamamen kapanması söz konusu. Biz genellikle yolcu vapurundan ziyade arabalı vapur kullanıyoruz, ancak şu an o da yok.

Neslihan Selman: Gezmek için İstanbul'dan İzmir'e geldim. İzmir'in simgelerinden biri olan vapurlarda Karşıyaka, Bostanlı, Alsancak arasında vapur keyfi yapamadan geri döneceğiz. İzmir'e gelip de böyle bir şeyle karşılaşmayı asla beklemezdim.

TOLGA TEKİN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.