KÜLTÜRPARK KURTULDU!

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile meslek odaları arasında anlaşmazlığa ve tartışmalara neden olan Kültürpark Projesi krizinde meslek odalarının talebi gerçekleşti. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür ve Müzeler Genel Müdürlüğü meslek odalarının savunduğu Koruma Amaçlı İmar Planı yapılması yönünde karar verdi. Belediye ya yeni plan yapacak ya da projeden vazgeçecek.

Kültürpark krizi, İzmir Büyükşehir Belediyesi, ihtisas fuarlarını Gaziemir'de yapılan Fuar İzmir'e aldıktan sonra 2. derece doğal sit ve arkeolojik sit olarak tescilli Kültürpark'ı yeniden tasarlamasıyla başladı. Kültürpark'ın yarışmayla 1991 yılında hazırlanan projede, vaziyet planı üzerindeki değişikliklik için belediye tarafından Nisan 2016'da Koruma Bölge Kurulu'na başvuru yapıldı. Sosyal medyada "Kültürparkıma Dokunma" adıyla bir araya gelen İzmirliler projeye tepki gösterdi.

TMMOB, Büyükşehir Belediyesi'nin Kültürpark projesi için vaziyet imar plan değişikliği, koruma amaçlı imar planı niteliği olmadığı gerekçesiyle, mutlaka koruma amaçlı imar planı yapılması gerektiği görüşüyle Bakanlık'a başvurdu. Kültür ve Turizm Bakanlığı 11 Ağustos'ta konuyla ilgili kararını verdi. Genel Müdürlük Koruma Bölge Kurulu'ndan, belediyenin Kültürpark'a ilişkin Koruma Amaçlı İmar Planı yapması kararı çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.