ZEYTİN AŞKI

Doğa tutkusunun peşinden giden Duygu Özerson Elakdar, pazarlama sektörünü bırakıp, Urla’ya yerleşti. 30 ağaçla başlayan “zeytinyağı serüveni”; 60 bin ağaçla, Amerika’ya ihracat yapan özel bir markaya dönüştü

Fransa'da pazarlama müdürü olarak çalıştığı yıllarda doğa tutkusuyla işini bırakan ve İzmir'e yerleşen Duygu Özerson Elakdar, evinin bahçesindeki 30 ağaçla başladığı zeytinyağı üretiminde kendi markasını oluşturarak ihracatçı oldu. Elakdar, "Arazimin potansiyeli yıllık 40 ton kadar zeytinyağı. Ağaçlarımız serpildikçe ihracatımız da artacak" dedi.

Savaştan kaçtılar

Ankara'da çalışma ekonomisi alanında lisans öğrenimi gören Elakdar, yüksek lisans programı için Fransa'ya gitti. Elakdar, Paris'te staj yaptığı fuar organizasyon şirketinde çalışmaya başladı. Bu sırada evlenen Elakdar, işini bıraktı. Eşinin Libyalı olması nedeniyle önce bu ülkeye yerleşen Elakdar, ülkede iç savaş çıkınca Türkiye'ye geldi ve İzmir'in Urla ilçesine yerleşerek tarımla uğraşmaya başladı. Duygu Özerson Elakdar, çocukluğunun Niğde ve Ankara'daki bahçelerde geçtiğini, uzun yıllar doğayla iç içe yaşadığını anlattı. Paris'te yaşadığı yıllarda evinin balkonunu bitkilerle donattığını dile getiren Duygu Özerson Elakdar, bu tutkusunun kendisini İzmir'e yönlendirdiğini söyledi.

İtalya'da eğitim

Elakdar, "30 tane ağacımız var evimizin bahçesinde. O 30 ağaç benim profesyonel anlamda zeytinle ilgilenmeme neden oldu.
'Onlardan en iyi yağı nasıl elde ederim' kaygısıyla gittiğim zeytinyağı tadım eğitimi neticesinde bildiğim tüm doğruların yanlış olduğunu öğrendim. Bu işi layıkıyla nasıl yaparım telaşıyla bu işe girdim" dedi.4 yıl İtalya'da zeytinyağı tadımı ve zeytinyağı teknolojileri uzmanlığı alanında eğitim aldığını söyleyen Elakdar, "Orman ve Su İşleri Bakanlığı'na ait zeytin ormanını kiraladık. 60 bin ağaç var içinde. Çitle çevrili 2 bin 400 dönümlük bir doğal orman içerisinde tesis edilmiş bin 500 dönümlük bir tarım arazisi burası. Bu doğallığı bozmak bir katliam olurdu. Zirai mücadelede kimyasal kullanmadık. Ağaçlar alan içindeki barajda toplanan yağmur sularıyla sulanıyor. Alandaki elektrik ihtiyacı için güneşten faydalanıyoruz.
'Organik' sertifikası almak bir süreç, bu süreç devam ediyor" diye konuştu.

Urla'nın gücü
Elakdar, tarihte en eski zeytinyağı üretim tesisinin Urla'da bulunduğuna dikkati çekti. Urla'nın bu gücünden elde ettikleri zeytinyağlarıyla bu serveti biraz daha ön plana çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Elakdar, iki yıl önce kendi markalarını oluşturduklarını, ambalajlarda Urla ve tarihi hakkında bilgiler yer aldığını dile getirdi. Elakdar oluşturdukları markayla geçen yıl ABD'ye ihracat yapmaya başladıklarını söylerken, "Orada çeşitli gurme şarküteri noktalarına girdik. Tezgahın arkasında ürünü anlatabilecek, üründen anlayan, ona değer veren insanlar olsun istedik ve o satış noktalarında satıcıları eğittik. Geçen sene çok kısa bir sürede ürünlerimiz satıldı. Bu sene gönderdiğimiz parti geçen senenin 4 katı. İhracatımız büyüyor.
Arazimin potansiyeli yıllık 40 ton kadar zeytinyağı. Ağaçlarımız serpildikçe ihracatımız da büyüyecek. Türkiye'de internet üzerinden ve İstanbul'da bazı satış noktalarında tüketiciye ulaşıyoruz" dedi.

Bahçede toplayıp lokantada yiyecekler
Urla'nın gastronomi turizmi potansiyeline dikkati çeken Elakdar, "Hayalimiz 3 ayaklı bir sistem. Bunun temel taşı zeytin ormanımız. Diğeri Urla merkezinde bir zeytinyağı tadım atölyesi ve lokanta açacağız. Buradan toplanacaklar orada pişirilecek. Diğer ayak ise zeytinden elde ettiğimiz girdilerin katma değerli haline dönüştürüleceği tesis. İnsanların yedikleri yiyecekle, o yiyeceğin nereden geldiği arasında kopan bağı tekrar oluşturmak. İsteyenler zeytin ormanımızda zeytin toplayıp işletmemizde nasıl işlendiğini görecek, lokantamızda da tadabilecek" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.