'Ego ve gösteriş özgüven sorunudur’

Yenİ Asır’ın Türkiye’nin “vicdan” açısından 2 farklı yüzünü yansıttığı çarpıcı manşeti büyük ses getirdi. Pek çok televizyon manşetimizi ekranlarına taşıdı

Yeni Asır'ın dün manşetine taşıdığı 'Görgüsüz Zengin, Gönlü Zengin' başlıklı haberi büyük yankı uyandırdı. Çeşme'de bir beach clupta ayaklarını ithal şampanya ile yıkatıp 7 bin lira hesap ödeyen işadamı ve bir gevrekçinin Arakan'daki zulüme karşı destek çağrısının yansıtıldığı haber, televizyon kanallarındaki haber programlarında birinci sıradan izleyici ile paylaşıldı. A Haber, Fox Tv ve Kanal a başta olmak üzere televizyon kanalları, Yeni Asır'ın haberini günün manşeti seçti. A Haber Sabah Ajansı programında Duygu Laloğlu, Yeni Asır'ın manşetine dikkat çekerken, haberin toplumsal açıdan yansıttığı duyarlılık ve farkındalığın önemini vurguladı. Fox Tv'de İsmail Küçükkaya'nın sunduğu 'Çalar Saat' programında, manşetimize yer verildi. Küçükkaya, "Yeni Asır'ı böyle bir manşetle çıktığı için alkışlıyorum" dedi.

Neden böyle yaptılar?

Kanal A'da her sabah yayınlanan 'Manşetlerin Dili' programında Fatin Dağıstanlı ve Alper Tan, Yeni Asır'ın manşetindeki haberi yorumladı. Yeni Asır'ın Türkiye'de 123 yıllı bırakmış en köklü gazete olduğuna vurgu yapıldı. Psikolog Armağan Adanar ise manşete taşıdığımız "görgüsüzlüğün" psikolojik nedenini yorumlarken, "Özellikle başka insanların olduğu ortamlarda aşırı para harcayarak gösteriş yapmak egoyla ilgili bir sorunun veya özgüven sorununun ifadesi olabilir. Kendi değeri ile ilgili bir sıkıntısı olan kişi, bu şekilde davranarak dış dünyadan ve diğerlerinden o değeri almaya çalışıyor olabilir. Bu davranış, yoğun alkol etkisi altında yapılmışsa da, alkol altta yatan değersizlik duygularını ortaya çıkarabilir" dedi.

'Böyle müşteri mekanı ucuzlatır'
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, ayaklarını şampanya ile yıkayanların uç örnekler olduğunu söyledi. İşler, "Bu tip müşteri kitlesi bize göre makbul değil. Biz genel bir mutluluğu tercih ediyoruz. Böyle müşteri mekanı ucuzlatır. Bu yapılan bol para ile güç gösterisidir. İşletmeler ne istiyorsa getirir onu nasıl tüketeceği vatandaşa kalmıştır. Çarpık yapıda, kolay para kazanmanın da bir neticesidir" dedi.

Çeşme'de ismini vermek istemeyen bir işletmeci, "Bu müşterilerimiz maliyeti 2-3 bin liralık bir ürüne böyle tatminler için 7-8 hatta 10 bin lira hesap ödüyor. Bizler için kazanç kaynağıdır" diye konuştu.

KAHRAMAN DURAK

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.