Zembille başlayıp başardılar

Selin Yağları Yönetim Kurulu Başkanı Musa Seyrek, “Babam sırtında zembille kapı kapı dolaşıp yağ satıyordu. Onun yolunda yürüyüp bugün dev bir entegre tesise sahip olduk” dedi

Selin Yağları Yönetim Kurulu Başkanı Musa Seyrek, babasının 1960'lı yıllarda kapı kapı zembille yağ satma serüveninin bugün yıllık 35 bin ton üretim yapan fabrikaya dönüştüğünü belirterek, "Babam önce sırtında zembille yağ satmaya başladı. Ardından benimle ve abimle eşek sırtında, at arabasıyla, skoda kamyonetle sürdürdü. Derken bugün dev entegre bir tesise ulaştık. Ülkemize ekonomik destek vermeye çalışıyoruz. Adım adım, iğneyle kuyu kazar gibi kimsenin hakkını yemeden, yavaş ama dürüst bir şekilde büyüdük. Bu da bizim için en önemli kriter. Sıkıntılarımız oldu. Krizler geçirdik. Sıfıra indik. Ancak pes etmedik. Hükümetimizin aldığı kararlar önümüzü açtı ve bugünlere geldik" dedi. 60'lı yılların başında Antalya Akseki'den çalışmak için 15 yaşında İzmir'e gelen Ali Seyrek, Kestane Pazarı'nda bir yağcının yanında çalışmaya başladı. Haftalıklarından biriktirdiği paralarla bir zembil aldı. Sırtına taktığı zembille yağ satmaya başladı. Musa Seyrek de babasıyla birlikte yağ satıyordu. Musa Seyrek "At arabasıyla Esentepe'den Çiğli'ye kadar tüm İzmir'i dolaşıyorduk. Sonra Skoda kamyonet aldık. Babam rahatsızlanınca işi devraldım" dedi.

TAVŞANLI'DA ŞANSIMIZ DÖNDÜ

1988'de Gıda Çarşısında dükkan aldıklarını belirten Musa Seyrek şunları söyledi: "Abimle 50 ton yağın 2.5 tonunu satabildik. Sıkıntımız Kütahya'nın Tavşanlı ilçesine gidene kadar sürdü. 9 kamyon sipariş aldım. Tavşanlı'daki satışlarımız bizim için kırılma noktası oldu." 1997 yılında Trakya'dan bir fabrika alan Musa Seyrek işi büyüttü. Ancak 2001 krizinde dolar 3 katına çıkınca Seyrek ve ailesi zor durumda kaldı. Bir anda 3 katına çıkan borçlarını kapattıklarında ellerinde çok fazla bir şey kalmamıştı. Şirket iyice küçüldü ama Musa Seyrek "pes etmek yok" diyerek yola devam etti. Borçla hammadde alındı ve fabrika çalışmaya devam etti. 2003 yılında hükümetin kurulmasıyla Selin Yağları yeniden zirve yürüyüşünü sürdürdü.

Yatırım ve istihdamdan başka bir şey düşünmüyoruz
Türkiye için yatırım ve istihdam yaratmaktan başka bir şey düşünmediklerini vurgulayan Musa Seyrek şunları söyledi: "Sayın Cumhurbaşkanımızın ve hükümetlerin aldığı kararlar bizlerin önün açtı. Şu anda hiç bir şeyden korkmuyoruz. Türkiye'de ve dünyanın bir çok ülkesinde, seçkin yağ lezzetlerini sofralarla buluşturan firmamız İzmir'in Kemalpaşa ilçesinde faaliyette. Dolum tesisi ve Gelibolu'daki günlük 250 ton kırım gerçekleştiren entegre yağ fabrikasıyla, sektörde önemli bir yere sahibiz."

Tesisleri devlet desteği olmadan yaptıklarını vurgulayan Seyrek, "5 personelle başladık, 100'e çıktık. Afrika, Asya, Türki Cumhuriyetler, Rusya, Bulgaristan, Suriye, İran, Irak, Lübnan, Kuveyt, Dubai, Suudi Arabistan, K.K.T.C., Yemen, Libya, Pakistan, Afganistan'a kadar ulaşıyoruz" dedi.

KADİR KEMALOĞLU- FARK YARATANLAR

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.