İzmir trafiği her saat sıkışık

Yıllardır aynı yolları kullanan, mevcut yolların bir kısmından da tramvay çalışmaları nedeniyle faydalanamayan İzmirlinin trafik çilesi günden güne büyüyor. Öğrencisinden çalışanına, minibüsçüsünden taksici esnafına kadar her kesim trafik çilesinden payını alıyor

BAŞLARKEN
"Trafik Dosyası" yazı dizimiz ile, plansızlık yüzünden giderek çileye dönüşen İzmir trafiğini mercek altına alıyoruz. Kangrene dönüşen İzmir trafiğini tüm yönleriyle ele alırken; bu çileyi birebir yaşayan sürücülerden, uzmanlardan, vatandaşlardan, meslek ve esnaf odaları gibi çeşitli çevrelerden görüşlere yer vereceğiz. Bugüne kadar İzmir'de trafik adına, ulaşım adına neler yapıldı, neler yapılmadı ve neler yapılacak?
İzmir trafiği bu hale nasıl geldi? Çözüm önerileri nelerdir? İzmirliler bu çileyi daha ne kadar çekecekler? İzmir trafiği bu girdaptan nasıl kurtulur? Tüm bu konulara detaylarıyla değineceğiz.

İZMİR'İN TRAFİK ÇİLESİ - TOLGA TEKİN

Türkiye'nin üçüncü büyük kenti İzmir'de, trafik çilesi -çözüm bir yana- daha da çekilmez hale geldi.
Halbuki ulaşım ve teknolojinin doruğa ulaştığı çağımızda bir yerden bir yere ulaşabilmek artık çok kolay. Türkiye'de son yıllarda bu konuda büyük atılımlar yapıldı.
İzmir- İstanbul Karayolu ile iki büyük kentin arasındaki mesafe 3.5 saate inecek. Sadece karayolunda değil, demiryolu ulaşımında da devasa adımlar atılıyor. İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesinin tamamlanması ile İzmir'den Ankara'ya yine 3.5 saatte ulaşabileceğiz.

PEKİ İZMİR TRAFİĞİNDE DURUM NE?

İzmir'de rahat ulaşım adına yapılan projelere baktığımızda maalesef aklımıza işkenceden başka bir şey gelmiyor. Hükümetin İzmir'e kazandırdığı İzmir Çevreyolu olmasa, Karşıyaka ile irtibatı sağlayan ve İzmir'in Eski Belediye Başkanlarından Osman Kibar döneminde yapılan Altınyol dışında bir geçiş yolu kalmayacak.
Kaldı ki bu durumda bile Karşıyaka'dan Konak'a bir buçuk saatte ancak ulaşabiliyoruz.
Esnafı kepenk kapatma noktasına getiren Üçyol-Üçkuyular metro hattını 10 yılda bitiren İzmir Büyükşehir Belediyesi, son olarak aktarmalı sistem ve tramvay çalışmalarıyla trafiğe son darbeyi vurdu.

ARAÇ SAYISI ARTIYOR
Yolların darlığı nedeniyle felç olan ve alternatif yol yapılmayan İzmir'de her geçen yıl insan nüfusu ile birlikte araç sayısı da katlanarak artıyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) İzmir Bölge Müdürlüğü verilerine göre, kentte trafiğe kayıtlı 1 milyon 276 bin 347 araç var. 2016 yılının Aralık ayı verilerine göre İzmir'de trafiğe kayıtlı toplam araç sayısı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6 artış gösterdi. İzmir'deki 1 milyon 276 bin 347 taşıtın yüzde 54,4'ünü otomobil, yüzde 16,5'ini kamyonet, yüzde 18,5'ini motosiklet, yüzde 4,8'ini traktör, yüzde 3,1'ini kamyon, yüzde 1,1'ini minibüs, yüzde 1,2'sini otobüs, yüzde 0,2'sini ise özel amaçlı taşıtlar oluşturuyor.
İzmir kent merkezinde 2 bin 821 ticari taksi bulunuyor.

TRAMVAY DARBESİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kent trafiğini rahatlatmak adına hayata geçirdiği tramvay projesi, kent trafiğindeki ulaşımı felç etti. Yıllardır aynı yolları kullanan, üstelik mevcut yolların bir kısmından da tramvay çalışmaları nedeniyle faydalanamayan İzmirlinin trafik çilesi büyüdü. Her gün işlerine, okullarına gitmeye çalışan milyonlarca İzmirli vatandaş, trafikte çile dolu saatler yaşamaya başladı.
İzmir'in dört bir yanında sabah akşam ayrı kabus yaşayan İzmirliler, artık bu çileye "dur" denilmesini istiyor. Fahrettin Altay Meydanı ile Halkapınar arasında yaklaşık 12.6 kilometre uzunluğundaki Konak Tramvayı ile Mustafa Kemal Sahil Bulvarı, Şair Eşref Bulvarı, Gazi Bulvarı ve Liman Caddesi, Alaybey-Mavişehir arasındaki 8.85 kilometrelik güzergah üzerindeki Karşıyaka tramvayı ile de Bostanlı Mavişehir Caher Dudayev Bulvarı iyice daraldı. Sürücüler, zaman zaman tek şerit kullanmak zorunda kalıyor.

ŞEHİR PLANCILARI ODASI'NDAN YAYA GÜVENLİĞİ UYARISI

İzmir Şehir Plancıları Odası'nın tramvay raporunda, "Tramvay projesinde belirlenmiş güzergahlar detaylı incelendiğinde taşıt ve yaya kullanımının yoğun olduğu cadde ve sokaklardan hattın geçtiği görülmektedir. Örneğin Şair Eşref Bulvarı'ndan kaldırımın yanından ve araç yolunun bir şeridi kullanılarak geçirilmiştir. Bu gibi yoğun kullanım alanlarında kaldırım genişliklerinin azaltılmaması ve yaya güvenliğini sağlayacak şekilde tedbir alınması önem taşımaktadır" denildi.

RAHMİ KOÇ: YÜRÜSEK DAHA ÇABUK GELİRDİK!

Geçtiğimiz 26 Temmuz'da Konak Pier'deki bir mağazanın açılışı için İzmir'e gelen Koç Holding Onursal Başkanı Rahmi Koç da tramvay çalışmaları nedeniyle yaşanan trafik sıkışıklığından şikayetçi olmuştu. Otelinin, açılışı yapılacak mağazaya çok yakın olduğunu belirten Koç, "Trafik berbat.
Buraya gelmek için yarım saat vakit harcadık. Yürüsek daha çabuk gelirdik" demişti.

"35 DAKİKALIK YOL 75 DAKİKAYA ÇIKIYOR"

MİNİBÜSÇÜLER ODASI BAŞKANI TANER UĞUZ: Kış aylarının gelmesiyle birlikte yağışlı havalar da trafiği olumsuz etkiliyor. Kazalar meydana geliyor. Tramvay çalışmaları ve Yeşildere yolundaki İZSU çalışması nedeniyle zaten yol şartları belli. Trafiğin rahatlaması için battı çıktılar olması lazım. İzmir'de yollar 40 yıldır aynı. Geniş kapsamlı alternatif yollar yapılması lazım. Bunu yapamıyorsa, en basiti battı-çıktı türü kavşakların önemli güzergahlarda yapılması lazım. Yolların dar olması minibüsçü esnafımıza da büyük mağduriyet yaşatıyor. 35 dakika olan yere 75 dakikada gidiyoruz. Kaybettiğimiz süre 2-3 katına çıkıyor. Zaman kaybı, fazladan akaryakıt tüketimi ve araç yıpranması kaçınılmaz oluyor. Dur-kalk, dur-kalk nereye kadar? Özel araçlarımızla da aynı sorunu yaşıyoruz. Önlem alınması lazım.

"KOCAOĞLU PRATİK ÇÖZÜMLER ÜRETEMİYOR"

İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ AK PARTİ GRUP BAŞKAN VEKİLİ BİLAL DOĞAN: İzmir Büyükşehir Belediyesi, sayın Kocaoğlu'nun göreve geldiği günden bugüne neredeyse 14 yıllık sürede bu kentin trafiğine çözüm üretemedi. Bunun sebebi Kocaoğlu'nun vizyonu ve ufkunun yetersizliğidir. Kente yönelik pratik çözümler üretemedi. Bir büyükşehir belediye başkanının en önemli görevlerinden bir tanesi de; her gün işine, okuluna giden hemşerilerinin daha hızlı, daha sağlıklı ve daha rahat ulaşım koşullarına sahip olmasını sağlamaktır. Ama gelin görün ki, maalesef sabah ve akşam saatleri değil, günün her saatinde İzmir trafiği içinden çıkılmaz hale geldi. Tramvay çalışmaları ve kazıları bunu arttırdı ama tramvay çalışmasının olmadığı yerlerde de günün her saati trafik çok yoğun.

"KAYBETTİĞİMİZ ZAMANIN TELAFİSİ MÜMKÜN DEĞİL"
İZMİR OTOBÜSÇÜLER VE UMUM SERVİS ARAÇLARI İŞLETMECİLERİ ESNAF ODASI BAŞKANI HASAN BASRİ BOSTANCI: Zaman, parayla satın alamayacağımız tek unsur. Günümüzde zamandan daha kıymetli bir şey olduğuna inanmıyorum. Bu trafik yoğunluğu saman kaybının beraberinde çevre kirliliği ve akaryakıt israfını da getiriyor. İzmir'de diğer bir sıkıntı da tramvay çalışmalarıdır. Trafikte büyük soruna neden olan bu çalışmaların bir an önce tamamlanmasını bekliyoruz. Tramvay mevcut yolları da daralttı. Servisçi esnafı olarak büyük mağduriyet yaşıyoruz.

"ÇALIŞMALAR BİR AN ÖNCE BİTMELİ"
İZMİR ŞOFÖRLER VE OTOMOBİLCİLER ODASI BAŞKANI CELİL ANIK: İzmir trafiğini genel anlamda değerlendirebilmek için tramvay çalışmasının bitip hizmete açıldığını görüp ona göre karar vermemiz lazım. Şu anda tüm tramvay hatlarında inşaat var. Yolun bir noktası kapandığı zaman, 5 nokta sıkıntıya giriyor. Yeşildere'deki çalışmalar da trafiği kilitliyor. Tabii ki bu çalışmaların yapılması gerekiyor. İzmir'de son iki yılda trafikteki sıkışıklığın ve yaşanan tüm sorunların altyapı çalışmalarından kaynaklandığını düşünüyorum. Yılbaşında deneme seferlerinden sonra tramvay hattının gerçeği ortaya çıkacak. İzmir'deki trafiğin ana sorunu yolların darlığı değil. Trafiğin sıkıştığı yollar Fevzi Paşa ve Gazi Bulvarı. İkinci bir çevre yolu ve otopark sayısının artması gerekir. Tramvay çalışmasının da bir an önce bitmesi gerekir.

YARIN: İZMİRLİLERİN ULAŞIM İSYANI BÜYÜYOR

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.