İzmir trafiğine acil eylem çağrısı

Aktarmalı sistem, tramvay inşaatı, daralan yollar nedeniyle trafik İzmirliler için her geçen gün daha büyük bir sorun haline gelirken, Yeni Asır’ın konuyu gündeme getiren yazı dizisinin ardından toplumun tüm kesimlerinden çözüm önerileri geldi

İZMİR'İN TRAFİK ÇİLESİ - TOLGA TEKİN

İzmir'de trafik sorununu mercek altına alan Yeni Asır'ın yazı dizisi ses getirdi. Geçmişte en fazla yarım saatte ulaştıkları yere artık 1 buçuk saatten önce varamayan İzmirliler, Büyükşehir'in 2014 yılında hayata geçirdiği aktarmalı sistemin ardından tramvay inşaatının da trafiği felç ettiğini belirtirken, siyasetçiler, meslek odaları ve uzmanlar trafikle ilgili acil eylem planı çağrısı yaptı.
"GÖSTERMELİK DEĞİL GERÇEK ÇALIŞMA GEREK"
AK Parti İzmir Milletvekili ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hamza Dağ: İzmir'de son 10 yılda trafik sorunu nüfus ve araç sayısına paralel olarak katlanarak arttı.
Buna mukabil trafiği rahatlatmak için yapılan çalışmalar yetersiz ve göstermelik. İzmir'de trafik sorunu öyle bir hal aldı ki, artık günün her vaktinde trafik sıkışıyor.
Ne yazık ki İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin trafiği rahatlatmak için elle tutulur hiçbir projesini görmüyoruz. Belediyenin en kısa sürede bu konuya yoğunlaşması ve trafik sorununa kalıcı çözümler üretmesi gerekiyor.
"BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM ŞART"
Müteahhitler Federasyonu Başkanı Necip Nasır: İzmir'de plansızlıktan kaynaklanan sorunlar yaşanıyor.
İzmir'in şehir planlarının yapılıp, sosyal donatı alanları ve ulaşım aksları ile bir bütüncül olarak çözülmediği takdirde bir sonuca ulaşılması mümkün değil. Lokal çözümlerle bu sorunun çözümü uzun yılları alır. Ulaşım master planının, alt ve üst ölçekli planlar ile uyumlu olması lazım. Köklü çözüm ancak böyle sağlanır.
"KENTSEL DÖNÜŞÜM BAŞLAMALI"
Çevre ve Şehircilik İzmir İl Müdürü Selahattin Varan: İzmir'in çarpık yapılaşmasını görüyoruz ancak kentsel dönüşümde bir adım ileri gidemiyoruz. Halbuki bunun birinci ayağı belediyelerdir.
Kentsel dönüşüm demek, sadece afetlere dayanıklı bina demek değildir. Yollar, parklar, rekreasyon alanları demektir. Bunları yaptığımız zaman otomatikman trafik sorunu çözülür. Alternatif yollar ve ulaşımın dönüşmesi için derhal afet riski alanlarının dönüşmesi lazım.
"ALSANCAK'A ALT GEÇİT MUTLAKA YAPILMALI"

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ak Parti Grup Başkan Vekili Bilal Doğan: Kentin ana arterlerinde "battı çıktı" diye adlandırılan altgeçitler yapılmalı. Bu altgeçitlerden en çok acil ihtiyaç duyulan yerler, Alsancak Garı'nın önünden Toprak Mahsulleri Ofisi ve Devlet Demiryolları 3. Bölge Müdürlüğü'nden başlayıp Gümrük Başmüdürlüğü'ne giden alan. Anadolu Caddesi'ndeki Serinkuyu Şemikler kavşağı da çok sıkıntılı. Bu hizmetleri sunamayan bir belediye başkanının kentin trafik sorununu 2019'a kadar çözemeyeceği görünüyor. 2019 yılında inşallah biz çözeceğiz.
"MESAİ VE OKUL SAATLERİ YENİDEN DÜZENLENSİN"
İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı: Memur ve işçi giriş saatleri ile okul giriş saatlerinin çakışması soruna neden oluyor. Bu giriş saatlerindeki mesafeyi ayarlamak lazım. Bu çakışma sürecinde trafikte hepimizin gözlemlediği gibi trafik felç oluyor. Yaz saati uygulamasıyla birlikte okul girişleri 08.00 ile 09.00 saatleri arasına sıkıştı. Memurların da işe giriş saati 08.00 - 08.30 oluyor.
Memur giriş saatini 08.00'e alıp okul giriş saatlerini 09.00'a alırsak ve çift müfredat olan okullarında giriş saatini 07.00'ye alırsak sorun çözülür. Fabrikalara işçi giriş saatleri de 07.00-15.00-23.00 olacağına 06.00-14.00-22.00 olabilir.
"PARK EDEN ARAÇLAR YOLLARI DARALTIYOR"
Güvenli Sürüş Uzmanı Serap Avcı: Yolların darlığı ve bozuk olması nedeniyle trafik kilitlenme noktasına geliyor. Trafiğin çözümü açısından bazı yolların tek yön yapılması gerekiyor. Yol kenarlarına park edilen araçlar da trafik yoğunluğuna neden oluyor. Park yapılmaz levhası olmasına rağmen park ediyorlar ve kontrol edilmiyor.
"KENTİ DOĞRU ŞEKİLDE PLANLAMALIYIZ"
Çevre Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Helil İnay Kınay: Trafik yoğunluğu, hava kirliliği ve gürültüyü de beraberinde getiriyor.
Sorunun temel çözümü; planlama aşamalarında çevresel faktörleri de göz önünde bulundurmak ve kentleşme sürecini bütünsel ve doğru bir planlama ile gerçekleştirmektir.
Çok geç olmadan, sorunun çözümsüz boyuta gelmeden İzmir'e sahip çıkmak önemlidir. Yoksa yaşanacak kent olmak sadece hayal olarak kalmaya mahkumdur.

TRAFİĞİ RAHATLATACAK PROJELER
KÖRFEZ GEÇİŞ PROJESİ
Ulaştırma Başkanlığı'nın planladığı Körfez Geçiş Projesi'nin ihalesi 2018 yılında yapılacak. 2017 yılında proje çalışmaları tamamlanan İzmir Körfezi Geçiş Projesi, İnciraltı ile Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne ulaşımı sağlayacak. 12.6 kilometre uzunluğundaki projeyle Karşıyaka'dan Sahilevleri'ne araçlar 6 dakikada geçecek.
SABUNCUBELİ TÜNELİ
İzmir-Manisa arasını 15 dakikaya indirecek olan Sabuncubeli Tüneli'nde sona gelindi. Tüneli 2018'de hizmete girdiğinde İzmir Manisa yolu arasındaki trafik kazalarına neden olan 14 tehlikeli viraj ortadan kalkacak.

KONAK TÜNELİ
Konak Tüneli, 2015'in Mayıs ayında hizmete açıldı. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nı Yeşildere yoluna bağlayan tünelden günde 36 bin araç faydalanıyor.
İZMİR - İSTANBUL OTOYOLU
Kemalpaşa ile İzmir arasındaki bölümü tamamlanan otoyol ile iki büyük kent arasındaki mesafe 3 buçuk saate inecek. Otoyol 2018 sonunda hizmete açılacak.
İZMİR - ÇANDARLI OTOYOLU
2019'da açılacak 76 kilometrelik yol, Menemen ve Aliağa trafiğini rahatlatarak Çandarlı Limanı'na rahat ulaşım sağlayacak.
BORNOVA ÇEVREYOLU
Ulaştırma Bakanlığı'nın İzmir trafiğini rahatlatacak yeni projesi ise Bornova Çevreyolu.
Pınarbaşı Ambarlar Kavşağından başlayacak olan ikinci çevreyolu Bayraklı Tüneli'ne bağlanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.