Yapacak bir şey daha var başkan

Prof. Dr. Beşiktepe, “Sirkülasyon ve navigasyon kanalları açılınca İzmir Körfezi’nde su baskınları bitebilir” diye konuştu. Prof. Dr. Neşer ise “Körfez tarama çalışmalarının önemine vurgu yapmakta yarar var” dedi

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun Kordon'da denizin taşması sonucu vatandaşların kabus dolu saatler yaşamasına neden olan olayla ilgili "yapacak bir şey yok" açıklamasına öneri üstüne öneri gelmeye devam ediyor. AK Parti 25. Dönem Milletvekili Cemil Şeboy'un kıyıya kavisli set yapılması yönündeki önerisine bir alternatif daha geldi.
Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolo¥jisi Enstitüsü öğretim üyeleri Prof. Dr. Şükrü Beşiktepe ve ¥. Dr. Gökdeniz Neşer, körfezde Büyü¥kşehir Belediyesi ve TCDD işbirliği ile açılacak sirkülasyon ve navigasyon kanallarıyla bu tür su baskınlarının şiddetinin azaltılabileceğini söyledi.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri Enstitüsü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şükrü Beşiktepe, İzmir'de 20 yılda bir gözlenen bir olayı son dönemde 5 yılda bir görüldüğünü söyledi. Beşiktepe, "İZSU ile birlikte Körfez'in 5 noktasına kurduğumuz meteorolojik ölçüm istasyonlarından aldığımız verilerle bu bilgilere ulaşıyoruz. Bu olay iklim değişikliğinin bir neticesidir" dedi.
Deniz kıyısına set çekilme ya da körfezde suyun kalış süresi azaltma gibi yöntemlerin çözüm olarak değerlendirilebileceğini söyleyen Prof. Beşiktepe, "Ancak Kordon'a duvar çekilmesi pek mantıklı değil. İZSU tarafından düzenlenen 'Küresel İklim Değişikliği' sempozyumunda pek çok konuyu masaya yatırmıştık. Büyükşehir Belediyesi'nin TCDD işbirliği ile açmak istediği sirkülasyon ve navigasyon kanalı, bu anlamda çok önemli. Bu kanallar açıldığında, İzmir Körfezi'nde suların kalış süresi azalacak. Bu da su baskınlarının önüne geçebilir. Çünkü İzmir Körfezi'nin yapısı nedeniyle içeri giren su çıkamıyor. Bu nedenle iç Körfez ile orta Körfez arasındaki eşiğin kaldırılması lazım. İzmir, iklim değişikliği nedeniyle bu tür olayları sık sık görmeye başlayacak. Açılacak sirkülasyon ve navigasyon kanalları, su baskınlarına karşı çözüm olabilir" dedi.
Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gökdeniz Neşer ise "İç Körfez'in aşırı sığlaşmasının önüne geçmek ve yavaşlayan akıntıları güçlendirerek giren suları hızla açığa yönlendirmek için tarama çalışmalarının önemine vurgu yapmakta yarar var. Bu noktada gerek İZSU'nun gerekse TCDD'nin çalışmaları yararlı olur" dedi.
KÖRFEZE İKİ KANAL BİRDEN AÇILACAK
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin İzmir Limanı işletmecisi TCDD ile yürüttüğü "İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi" iki ayrı kanal öngörüyor.
İZSU Genel Müdürlüğü, Körfez'in kuzey aksında 13.5 kilometre uzunluğunda ve 8 metre derinliğinde bir sirkülasyon kanalının açılabilmesi için hazırlıklarını sürdürüyor. TCDD ise projeye göre, körfezin güney aksında 12 kilometre uzunluğunda ve 17 metre derinliğinde bir navigasyon (liman yaklaşma) kanalının taramasını yapacak. Güney aksı boyunca açılacak kanal ile Körfez'e temiz su girişi artacak. Kuzey aksındandaki sirkülasyon kanalı da akıntı hızını arttıracak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.