Aşılananların sayısı 2 milyon 600 bini geçti

Türkiye'de Çin'den getirilen korona virüs aşılarının uygulanmasına devam ediliyor. Sağlık çalışanlarının aşılanmasının ardından, yurt genelinde belirlenen merkezlerdeki aşı odalarında risk gruplarına göre önceliği olanlar aşılanıyor. Alınan son bilgilere göre, Türkiye'de aşılananların sayısı 2 milyon 600 bini aşmış durumda. Sağlık Bakanlığı Koronavirüs Bilim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Afşin Emre Kayıpmaz, ocak-şubat-mart aylarındaki aşılana oranlarına ve tedbirlere uymanın önemine değindi. "Bu dönemde aşılamayı ne kadar fazla yapabilirsek ülkemiz için haziran ve temmuz aylarını o kadar rahat geçirebileceğiz" diyen Kayıpmaz, "İkinci doz uygulandıktan bir hafta sonra antikor yanıtları iyi bir düzeye ulaşıyor ve iki hafta sonra artık istediğimiz antikor yanıtını elde edebiliyoruz. Bu da ilk doz aşılamadan 6 hafta sonrasına tekabül ediyor" diye konuştu.

ÜÇÜNCÜ DALGA UYARISI
Koronavirüs Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Yeşim Taşova ise üçüncü dalga uyarısı yaptı. Aşılama ve uzun süre izolasyonda kalmanın sıkıntısı ile birlikte tedbirlerin ihmal edilmesinin üçüncü dalgayı getirebileceğini kaydeden Taşova, "Aşı olanlar virüsü almayacak anlamına gelmiyor. Tekrar virüsü kapabilirsiniz. Bu aşının size sağladığı en önemli avantaj, semptomsuz olarak veya hastalığı çok hafif geçirmenizi sağlamaktır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.