Hüseyin Kocabıyık

YHT olmadan olmaz!

Yiğidin hakkını yiğide vereceksiniz. Cesur karar alma yeteneği olan bir başbakanın, ufuk sahibi ve enerjik bir bakanın, inançlı bir bürokratik kadronun eseridir hızlı tren.
Alın teriyle, binbir meşakkatle ortaya çıkmış bir medeniyet göstergesidir. Alın teri ve meşakkat diyorum, çünkü YHT yapım kararının kolay alınmadığını biliyorum. Bu çapta bir işe başlamak için önce elbette siyasi bir karar vermek gerekiyordu ve üstelik hükümetin öncelikleri arasında YHT diye bir mesele de yoktu. Ardından bu işin finansmanının bulunması gerekiyordu, zira bu tür toplu taşım araçları için büyük kaynaklara ihtiyaç var. Bunların olması da yetmiyor, bu işi yürütecek ve yönetecek teknik kadroların bulunması lazım.
Bunların hepsi gerçekleştirildi.
YHT hayatımıza sessizce girdi, ancak hayatımıza yüksek bir hız kazandırdı.
"Sessiz devrim" dedikleri bu olsa gerek.
Şimdi bakın mesafe-insan ilişkileri nasıl etkilendi hızlı trenle:
Konya-Ankara arası bir telefon muhabbeti süresine indi.
Ankara-Eskişehir arası bir gazete okuma süresi kadar.
Önümüzdeki aylarda, 29 Ekim'de İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren seferleri başlayacak.
Ankara-İstanbul arası 2.5 saate inecek.
Sonraki yıllarda İzmir-Ankara, İzmir-İstanbul YHT seferleri başlayacak.
Cumhuriyet muasır medeniyet yolunda bir basamak daha atlayacak.
***
Zaman-mekan-mesafe kavramlarını alt-üst eden bir taşıma aracı dedik Yüksek Hızlı Tren için.
Aslına bakarsanız eski kafa konforunu kökten değiştiriyor.
Bana eski Türkiye ile yeni Türkiye arasındaki farkı gösteren en önemli işaret ne derseniz, tartışmasız Yüksek Hızlı Treni gösteririm.
Hızlı tren Türkiye'yi birleştiriyor.
Daha şimdiden Konya, Bursa, Eskişehir, Kütahya, Afyon ve İstanbul gibi şehirler birbiriyle bütünleşmeye başladılar.
Bir süre sonra İzmir'le Diyarbakır birleşecek YHT üzerinden.
Bu araç daha şimdiden eğitim, ticaret ve sosyal ilişkileri hızla geliştiriyor ve daha da geliştirecek.
***
Yüksek Hızlı Tren'in getirdiği ilginç bir gelişme daha var:
Hızlı trenin direkt veya dolaylı ulaştığı şehirlerde sanat olaylarında gözle görülür bir artma göze çarpıyor.
Müzelerin önünde ziyaretçi kuyrukları oluşuyor.
Eskiden sinek avlardı bu müzeler.
Geçenlerde bir araştırmacı YHT'nin ekonomiye etkilerini araştıran bir kitap yayınladı.
Mesela bir araştırmacının da çıkıp Yüksek Hızlı Tren hatlarında yaşanan sanat hareketliliğini bir araştırması gerekir.
Eminim çok çarpıcı sonuçlar çıkacak ortaya.
Sonuç olarak hızlı treni seviyoruz ve artık onsuz yapamıyoruz!
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.