Nil Kuyumcu

Bugünlerde markette paranoyak takılın!

Evet aynen öyle...
Alışveriş yaparken, o allı pullu market raflarının arasında gezinirken şüphecilikte nirvanaya çıkın!
Çünkü, pek çok fırsatçı firmanın "etiket ve raf sahtekarlığı" aldı başını gidiyor...
Tüketiciye yapılan "kasa oyunları" yıllardır sürüyordu ama biz bunu pek önemsemiyorduk...
Yok eve yetişme telaşı, yok yorgunluk, yok "amaaan kim uğraşacak şimdi" bahanelerinin arkasına sığınıp, "etiket" ve "kasa" arasındaki oyunu bozmuyorduk...
Ancak, son dönemde ekonomideki dalgalanmalarla birlikte, vatandaşın cebine göz dikenler iyice zıvanadan çıktı...
Neler mi yapıyorlar?
Hadi kısa bir market turuna çıkıp bakalım...

***

Yıllardır kullandığınız bir çamaşır deterjanı var, kendisinden pek bir memnunsunuz...
Aaaa o da ne? Renklilerde kullandığınız 3 litrelik üründe çılgınca indirim yapmışlar...
Hoop attınız sepete bir tane, ödeme yaptınız...
Ama sonra, eve gidip fişi kontrol ettiniz...
Haydaaa, o deterjanda indirim mindirim yok, hatta eskisinden bile pahalı!...
"Nasıl olur" diye markete geri dönüp reyona gittiniz ve karşınızda ışıl ışıl duran 3 litrelik deterjana, ardından da etikete baktınız veee "acı gerçek" karşınızda...
Meğer, aynı marka deterjanın, siyahlar için olan 1 litreliğinde indirim yapmışlar...
Ama o indirim etiketinin üzerinde, renkli çamaşırlarda kullanılan 3 litrelik ürünü koymuşlar!
Niye acaba?
Bunu sorduğunuz reyon görevlisi size, "Yanlışlıkla konmuş. Bazen müşteriler de ürünlerin yerlerini değiştiriyor" diye cevap veriyor...
"Peki" diyorsunuz ve aradan birkaç gün geçtikten sonra tekrar alışveriştesiniz...

***

Bakın resmen sizi takip ediyorlar, bu kez en sevdiğiniz peynir indirimde!
Onu da attınız sepete değil mi?
Güzel... Afiyet bal şeker olsun!
Yalnız bakın bakalım, sahiden istediğiniz ürünü mü aldınız siz?
Marka tamam, ürün tamam, ama küçük bir farkla!
Siz, ezine peynirin indirimine girdiğini sanmıştınız, ama aynı markanın beyaz peyniri, tüm indirimiyle karşınızda arz-ı endam etmiş meğer!
O sevdiğiniz mis kokulu ezine, kanatlanıp, indirimli beyaz peynir etiketinin üzerine konuvermiş!

***

Artık dikkatlisiniz ve ürünle etikete iyice bakıyorsunuz değil mi?
Harika!
İşte şahane tüketici profili!
Hatta, bir adım öteye geçtiniz ve tereddütte kaldığınız bir ürünle ilgili olarak reyon görevlisini çağırıp sordunuz...
"Bu ürünün, fiyatı şu mu?" Görevli paketi eline aldı, etikete baktı ve "doğruladı!" Eh sizin de işiniz gücünüz var tabii, yorgunsunuz...
Tekrar etiket, fiş kontrolüne gerek yok...
Attınız sepete, bastırdınız paraları Leyla'ya aman pardon kasaya, gittiniz eve...
Bak şimdi ama içinize kurt düştü!
Ne dedik, markette paranoyak takılın!
Reyon görevlisine sorduğunuz ürüne ne kadar ödeme yaptığınızı görmek için fişi çıkardınız...
Veee...
Arada 5 TL fark var!
Öyle, 3 kuruş, 5 kuruş değil!
Eeee hani siz tüketici olarak görevinizi yerine getirmiş ve fiyatı kontrol ettirmiştiniz, niye böyle oldu şimdi?
Elbette kasa oyunları!

***

Vallahi, marketler aldılar başlarını gidiyorlar...
Gözünüzü dört açın...
İnsanı, gereksiz yere verdiği paradan daha çok kızdıran şey, "enayi" yerine konmak!
Adamlar resmen tüketiciyle dalga geçiyor!
Peki ne olacak?
Çok yakında sağlam cezalarla karşılaşacaklar...
Ardından da esas ceza gelecek...
Tüketici, cebine, bütçesine göz diken marketlere haddini bildirip, alışverişi kesecek ve "dürüst" satıcıya gidecek!
Gideceğiz, gitmesine ama bunlar başımıza niye geliyor biliyor musunuz!
"Bakkal amca"yı terk ettiğimiz için!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.