Şebnem Bursalı

HER 4 KİŞİDEN 3’Ü ERDOĞAN DİYOR

"Ben demiştim" demeyi sevmeyen yoktur sanırım. Hele ki gazeteci iseniz ve yazdığınız haber ya da köşe yazınızdaki bilgi ve öngörülerin çok kısa sürede doğrulandığı ortaya çıkarsa daha da keyiflenirsiniz.
Daha 3 gün önceki köşeme;
"Böyle bir yazıyı yazmayı istemezdim aslında" diye başlamış ve 15 Temmuz darbe girişimi sonrası oluşan siyasetteki birlik-beraberlik havasının bu kadar az bir sürede CHP tarafından dağıtıldığını belirtmiştim.
Yenikapı Ruhu adı verilen birlik- beraberlik ruhunun dağıtılması elbette kimsenin tercihi değil ama bu sonuca neden gelindiğiyle ilgili bir öngörüm vardı hatırlarsanız. Onu da şöyle özetlemiştim:
"Peki, neden bunu yaptılar?
Neden şimdi yaptılar?
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun da masasında duran kamuoyu anketine göre CHP'nin oy oranı 15 Temmuz'dan sonra yüzde 5 düştü çünkü.." İşte, sadece 3 gün önce yazdığım ve doğruluğu kanıtlanan konu da bu zaten. MAK Danışmanlık Şirketi'nin 15 Eylül sonrası tabloyu gözler önüne seren kamuoyu araştırması sonuçları dünkü bazı gazetelerde yayımlandı. 2 bin 700 kişiyle yapılan ankete göre bugün seçim olsa çıkacak oylar şöyle:
Yüzde 53.55 AK Parti Yüzde 22.25 CHP Yüzde 14.7 MHP Yüzde 7.5 HDP Bu ankete göre yüzde 3'ten fazla oyları düştüğü görülen CHP, hemen fabrika ayarlarına yani gerginlik politikasına dönmeyi uygun gördü.
Oysa; 7 Ağustos'ta Yenikapı'da vücut bulan birlik-beraberlik ruhu, CHP'nin kendisini iktidara taşıyacağı politikalar geliştirmesi için bir fırsat idi.
Ama; polemik ve Tayyip Erdoğan'a iftira ve saldırarak kolay yolu seçti.
Yüzde 25 bandındaki oy oranını arttırarak iktidar yolunu zorlamak, yeni ve uzun bir politik süreci üretmeyi gerektirirdi ki anlaşılan CHP'yi yönetenler bu zor yol yerine, en iyi bildikleri kolayı tercih ettiler.
Böylesine bir fırsatı da kaçırdılar..

RAKAMLARIN DİLİ

Madem konu anketten açıldı; daha bir yıl dolmadan bütün partilerin ara karnesi gibi algılanacak rakamları yorumlayalım. MAK şirketinin araştırmasına göre AK Parti ve MHP, bu süre içinde oylarını kayda değer biçimde arttırdı.
Yüzde 5'in üstündeki bu ivmenin tek bir sebebi var; 15 Temmuz sonrasındaki milli duruş.
Bu duruşun yanı sıra da; birlikberaberlik görüntüsü ile millete ve seçmene güven vermek olarak adlandırılabilir. CHP'deki düşüş de bunun tam tersi görüntüsü yüzündendir zaten.
HDP'deki trajik düşüş ise bizim için sürpriz değil zaten. Terör örgütü PKK ile arasına mesafe koymadığı gibi, onun siyasi temsilcisi görüntüsünden vazgeçmeyen HDP'nin bir sonraki seçimde barajı aşması imkansız görünüyor.
MAK şirketinin araştırmasının bize göre en çarpıcı sonucu;
"Yarın Cumhurbaşkanlığı seçimi olsa oyunuzu Recep Tayyip Erdoğan'a verir misiniz?" sorusunun cevabıdır.
Yüzde 71.15'lik kesim evet, yüzde 22'lik kesim hayır derken yüzde 6.85'lik kesim kararsız kaldığını belirtmiş.
Kararsızları da dağıttığınızda ortaya çıkan tablo; Her 4 seçmenden 3'ünün Erdoğan'a Cumhurbaşkanlığı seçiminde oy vereceğini söylemesidir. Erdoğan'ın liderliğinin önemi ve değeri, 15 Temmuz gecesi ve sonrasında yaşananlar ile çok daha iyi anlaşıldı. Güçlü ve kararlı lider, milli duruşu temsil eden Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ikinci kez rekor oyla seçilmesi sürpriz olmayacaktır...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.