Seda Kaya Güler

Dişi Alaçatı

Bu tanım İzmirli işadamı Murat İyriboz'a ait. İşlerini devredip tamamen Alaçatı'ya yerleşen İyriboz, Alaçatı'nın marka şehir olma yolunda ilerlemesinin en önemli sebebinin, esnafının yüzde 90'unun kadınlar olmasından kaynaklandığını söylüyor.
İstanbul'dan veya İzmir'den veya yakın çevreden Alaçatı'ya yerleşen kadınlar açtıkları butik oteller, restoran ve cafelerle bir mucize yaratmışlar. Bütün bu yerlere kadın eli değmiş.
Oteller otel değil de ev gibi. Sanki akrabanıza veya yakın arkadaşınıza misafirliğe gitmişsiniz, bir odayı tamamen size ayırmışlar. Beyaz iş, kanaviçe veya işleme ile yapılmış yatak örtüleri, yastık kılıfları, perdelerle süslü odalarda her detayda bir farklılık ve incelik bulunuyor.
Nerede yemek yemeğe giderseniz gidin oraya özel bir ayrıntıyla karşılaşıyorsunuz. Ya yemeklerde var bu farklılık ya sunumda. Kahvesi bile farklı. Sakızlı kahve. Kurabiyeleri de öyle.
BALIKÇILIK TURNUVASI
İşte bu fark da Alaçatı'nın öne çıkan özelliği. Tabii evlerin veya otellerin mimarisini de unutmamak lazım. Bir tane göze batan bina yok. Hepsi birbiriyle uyumlu. Hele PortAlaçatı evleri masal şehirlerini andırıyor. Keşke bütün şehirlerde yan yana ama hepsi birbirinden farklı, kimi mavi panjurlu kimi beyaz, kimi aşı boyalı kimi taş kaplama kimi büyük kimi küçük evlerden oluşan siteler kaplasa. Estetikten uzak TOKİ evlerinin yerini buna benzer yapılar alsa...
Balıkçılık alanında dünyanın en prestijli turnuvalardan biri olan Vodafone Red Alaçatı Uluslararası Balıkçılık Turnuvası nedeniyle Alaçatı'daydım. Bu yıl yedinci kez düzenlenen turnuvanın müdavimlerinden biri oldum ben de. Geçen yıl rekorlara sahne olan turnuvada bu kez balık yoktu ama. Avlanmaya gelen iş dünyasının önde gelen isimleri avdan eli boş dönmek zorunda kaldılar. Havanın soğuk ve rüzgarlı olması nedeniyle ilk gün iptal edilen turnuvada bir teknenin batması da yürekleri ağızlara getirdi. Hele ki teknede 10 yaşında bir çocuğun da olması herkesi heyecanlandırdı ama kısa sürede yapılan müdahale ile can kaybı olmadan atlatıldı.
VODAFONE TÜRKİYE
Her sene zorlu bir rekabete sahne olan yarışta bu yıl büyük ödül verilmedi. Ödüllerden biri batan teknenin yardımına gidenlere gitti, diğeri de en çok balık tutana. Turnuvanın gözdesi ise küçük Ömer oldu. Batan tekneyle birlikte IPad'i de suya gömülen Ömer'e hem kupa hem de bir tablet hediye edildi.
Gelelim turnuvadaki bir başka kutlamaya. Sponsor firma Vodafone Türkiye'de geçtiğimiz hafta açıklanan değişiklikle birlikte yeni Ceo Gökhan öğüt. Daha önce Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Vekili olarak görev yapan Gökhan Öğüt, 1 Kasım'dan itibaren başkanlığı Serpil Timuray'dan devralacak. 2009'dan bu yana başkan olan Serpil Timuray da, 1 Ocak 2014 itibariyle İngiltere merkezli mobil operatörün İcra Kurulu Üyesi ve Afrika, Orta Doğu ve Asya Pasifik (AMAP) Bölge Başkanı olacak. Vodafone Grubu'nun 409 milyon abonesinin yüzde 65'inin bulunduğu, servis gelirlerinin yüzde 30'unu oluşturan ve Vodafone Grubu'nun dünya genelindeki iki yönetim bölgesinden biri olarak konumlanan AMAP Bölge Başkanlığı görevini yürütecek Serpil Timuray'a şimdiden başarılar diliyorum. Aynı dilekler Gökhan Öğüt için de geçerli. Uluslararası şirketlerdeki Türk yöneticilerin başarısı hepimizi gururlandırıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.