Sezer Altan

İş adamlarına başarı taktikleri

Bugün biraz daha farklı bir açıdan meseleye yaklaşacağım. Üniversite yıllarından itibaren iş yaşamının içerisinde bulundum. Kamuda ve özel sektörde işletme ve sosyal tesis yöneticiliği yapmış olmanın verdiği tecrübeye sahibim. İşletme yönetimi konusunda farklı disiplinlerde almış olduğum eğitimlerim ve bir bilim insanı olarak tüm birikimlerimden süzüp sizlere başarılı bir iş adamı olmanın en temel esaslarını anlatmaya çalışacağım.
Liste elbette daha da uzatılabilir ama bunlar benim hayatımda yaşadığım en önemli öğrenimler.
Sizlerle paylaşmak istedim, amacım bir nebze olsun farkındalık oluşturmak istedim.
1-Herkesin yaptığını yapmayın
İş hayatının bence en birinci kuralı budur. Herkesin yaptığını yaparsanız para kazanamazsınız.
O nedenle farklı olmak iş hayatınızın en önemli felsefesi olmalıdır.
Bunun için de müşterilerinizi çok iyi tanımanız gerekir.
2-Aşk yoksa başarı şansı düşer
İşini sevmek, iş başarısının en önemli ön şartlarından biridir.
İnsan yaptığı işe aşık olursa onu daha da üst boyutlara taşımak için sürekli olarak didinir. Çünkü zaten o kişi işiyle beraber yaşıyor demektir. İşi rüyalarına girer, aklında çıkmaz, gerçekten de hayatın her yanında onunla beraberdir
3- Her işte pazarlama vardır
Bir yerlerden sermaye bulup dükkan açtınız ve oturup müşterilerin gelmesini beklemeye başladınız.
Üstelik mevcut rakiplerden bariz bir farklılığınız da yok. İşte bu durumda çok beklersiniz. Her iş özünde bir pazarlama işidir.
Ne yaparsanız yapın pazarlama konusunu işinizin en önemli iki konusundan biri olarak görün: Farklılaşma ve bunun iletişimi.
4- Nakit ve maliyete hakim olun
Nakit kraldır. Sizi çıkaracak olan da batıracak olan da nakittir.
O nedenle nakit yönetimi konusu başarılı bir iş adamının en önemli önceliklerinden biri olmak zorundadır. Bir de yurdumun iş adamları arasında çok ama çok yaygın gözlemlediğim bir anlayış var. İnanılmaz çok sayıda esnaf ve iş adamı yaptığı ciroyu 'kar' zannediyor. Sevgili okurlarım, ciro başka bir şeydir, kar başka bir şey.
5- En iyi elemanlarla çalışın
İyi eleman bulmak zor. Bu, dünyanın her yerinde böyle. Hele bizim memlekette büyük şehirlerden uzaklaştıkça kaliteli eleman bulmak daha da zor oluyor. Ama tüm bunlara rağmen başarılı bir şirket mutlaka ve mutlaka iyi elemanla çalışmak zorunda. O nedenle ücretten tasarruf birinci hedefiniz olmamalı.
6- Gezen kurt aç kalmaz!
Eski alışkanlıklarınızdan kurtulun. "Dükkan aç müşteri bekle" devri tarih öncesinde kaldı. Artık müşterilerinizle çok daha yakın temas içinde olmanız lazım. Müşterilerinizin davranış değişikliklerini herkesten önce anlamaya çalışın ve buna göre işinizde farklılıklar yapın. Müşterinizi tanımak elinizdeki en önemli rekabet silahıdır, bunu hiç unutmayın.
7- Çalışanınıza insan gibi davranın
Ortalıkta bir sürü motivasyon teorisi var. Bir sürü de motivasyon eğitimi. İş aslında çok temel ve basit. Çalışanlara insan gibi davranırsanız, insanlar mutlu ve motive olur.
8- Kendinizi sürekli geliştirin
Babanızdan gördüğünüz ticaret yöntemleriyle bugün başarılı iş yapmanız mümkün değil. Dünya çok değişti, çok hızlı değişiyor ve çok daha fazla değişecek.
Mevlana'nın dediği gibi " Düne ait ne varsa dünde kaldı cancağızım şimdi yeni şeyler söyleme zamanı" diyoruz.
Son Söz; "Başarı zeki insanların zarif intikamıdır."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.