Yunus Karakaya

Fuar elden gidiyor mu?

Türkiye'ye ve Avrupa'ya uluslararası fuarı ve fuarcılığı öğreten İzmir'dir. 90 yılı bulan geçmişiyle İzmir Enternasyonal Fuarı, sadece ekonomik açıdan değil, kültürel ve marka şehir bilinci açısından da çok önemli.
Belediye, Valilik ve Sanayi ve Ticaret odalarının da ortak olduğu fuarcılık modeli, en ideal olanıdır. İzmir'de de bu böyle ama yanlış olan; Büyükşehir Belediyesi'nin şirketteki ortaklığının yüzde 99'ları bulması. Normalde bütün ortakların oranı eşit olur. Yüzde 20'ler civarında. Ama bizde Büyükşehir neredeyse tamamına sahip olunca; o ne derse, ne isterse o oluyor.
Gelelim şimdi asıl mevzuya...
Bugün Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun, İstanbul'dan çok önemli bir misafiri var. Hepimizin bildiği çok büyük bir fuarcılık şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı. Bu görüşmede bir gariplik yok elbette ama kulağımıza gelen dedikodular umarız doğru değildir...
Kulislere bakıldığında bugünkü konuğu, uzun bir süredir Başkan ile görüşüyor ve Gaziemir'e taşınan ve ismine Fuar İzmir denilen fuarın işletmesine talip. Şimdi diyebilirsiniz ki; "Şirket madem fuar şirketi, Fuar İzmir'e talip olmasının ne mahsuru var?" Bal gibi de var efendim.
İZMİR'İN MARKASI İZMİRLİDE KALMALI
Bir kere; fuarlar kenti olarak markalaşmış ve bunu ispatlamış bir şehir olarak İzmir'in kendi fuar şirketleri var. Genciz Fuarcılık, Orion ve Efor gibi ilk aklıma gelenler. İzmir'in Fuarı eğer birilerine verilecekse; öncelikli olarak İzmirli bir firmaya veya bu firmaların oluşturacağı bir konsorsiyuma verilmeli. Kaldı ki; Özel İdare'nin mallarının İzmir Valiliğinde kalmasına bile itiraz eden "İzmir'in malı İzmir'de kalmalı" propagandasını seçim sürecinde savunan Kocaoğlu'nun, İzmir'e has, İzmir'e özel Fuar'ını İzmirli fuar firmaları dururken İzmir dışından firmalara verme ihtimali bile çelişkinin dik alasıdır.
400 MİLYON TL KAMU PARASI NE OLACAK?
Ayrıca; Fuar İzmir'in yapımı için siz 400 milyon TL'yi kamu kaynaklarından harcayacaksınız ve sonra bir özel şirkete "Buyurun ben işletemedim, siz işletin" diye sunacaksınız. Buna ne hakkınız ne haddiniz var efendiler?
Açarsınız ihaleyi. Kendisine güvenen ve şartları uyan şirketler girer ihaleye ve ihaleyi kazanan firma veya firmalar işletir fuarı.
Kulağımıza gelen başka bilgilere göre; söz konusu İstanbullu fuarcılık şirketi, İzmir ile özdeşleşen 2 fuarı yapmaya da talipmiş. Ve, bugünkü görüşmede bununla ilgili bir karar da çıkabilirmiş. Yine tekrarlıyorum. İzmirli Fuar şirketleri dururken, dışarıdan bir firmanın bu işe soyunması da ne kadar doğru?
Bir yıla yakın bir süre önce İZFAŞ Genel Müdürü istifa ettirildi. Ardından bütün yönetim görevden alındı veya istifa ettirildi. Ve, 1 yıldır da koskoca İZFAŞ vekaleten yönetiliyor. Bilen bilir; 2004 yılında rahmetli Piriştina'nın ardından Belediye Başkanlığı'na Meclis kararıyla seçildiği zaman Kocaoğlu'nun ilk işi yine; İZFAŞ'ın elden çıkartılmasını gündeme getirmek oldu. Başta bürokratlar olmak üzere siyasetçiler hararetle karşı çıktılar Başkanın bu fikrine ve İzmir halkı ayaklanır diyerek vazgeçirdiler kendisini.
Ama; görünen o ki; Başkan'ın aklından hiç çıkmamış bu mevzu. Biz de bugünkü randevunun sonucunu merakla bekliyoruz.
Umarız; yanılırız. Umarız; vazgeçerler.
Ve..
Fuar İzmir, İzmir'de kalır...
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.