Yunus Karakaya

FARKINDA MISINIZ!

Madde bağımlılığında yaş ortalamasının her geçen gün düştüğü inkar edilemez bir gerçek.
Peki, madde bağımlığı nedir?
Madde bağımlılığı, vücudun işlevlerini olumsuz yönde etkileyen maddelerin kullanılması, bundan dolayı zarar görüldüğü halde bu maddelerin kullanımının bırakılamamasıdır. Bağımlı, madde kullanımına ara verdiğinde yoksunluk belirtileri yaşar. Zamanla madde kullanım sıklığını ve dozunu artırır.
Aşağıdakilerden sadece 3'ünün 12 aylık bir süre içerisinde görüldüğü kişi bağımlıdır.
Kullanılan madde miktarının sorunlara rağmen giderek artırılması.
Bırakma çabalarının boşa çıkması.
Maddeyi sağlamak, kullanmak veya bırakmak için çok fazla zaman harcanması.
Sosyal, mesleki ve kişisel etkinliklerin azaltılması veya bırakılması.
NE YAPMALI?
Madde madde bağımlılığı ve tüm kötü alışkanlıklarla mücadele konusuna en etkin mücadele veren kurumlardan birisi olan Yeşilay aileleri bu konuda şöyle bilgilendiriyor.
Eğer kişi maddenin etkisi altında ise onunla bu durumda konuşmanın yararı olmaz.
Kendinizi hazır hissetmeden onunla konuşmayın.
Açık, samimi ve inandırıcı olun, öğüt vermeyin.
Genellemeler yapmaktan kaçının.
Korkularınıza dayanarak konuşmayın.
Onu etiketlemekten kaçının, çünkü "kullanıcı olarak" etiketlenen kişiye yaklaşmak çok zordur.
Önyargılarınızın farkına varın ("Bunlar iflah olmaz"), böylece yanlış iletişim kurma olasılığını azaltırsınız.
Kendinizi onun yerine koymayı deneyerek onun düşünce, yaşantı ve korkularını anlamaya çalışın.
Uzman yardımı alması için samimi bir yaklaşımla onu ikna edin.
NE YAPMAMALI?
Kabullenmeme-İnkar: "Yok, benim çocuğum asla kullanmaz." Kendini ve eşini suçlama:
"Bu çocuk senin yüzünden böyle oldu." "Biz iyi anne-baba olamadık." Hayal kırıklığı, çaresizlik duygusu: "Ben seni bunun için mi yetiştirdim?" "Her şey bitti, artık hiçbir şey eskisi gibi olamaz." Öfke: "Benim böyle bir çocuğum olamaz!" Çocuğu suçlama ve aşağılama: "Senden hiçbir şey olmaz." Uç kararlar alma: "Okul hayatın bitti."
EĞİTİM PORTALI
Yaşar Üniversitesi, İzmir Ticaret Borsası ve İzmir Emniyet Müdürlüğü iş birliği ile son yıllarda önemli bir sosyal sorun haline gelen madde bağımlılığı ile mücadele için hayata geçirilen kamusal iletişim kampanyası kapsamında, gençlere, ebeveynlere ve eğitimcilere yönelik ayrı ayrı etkileşimli eğitim içerikleri sunan bir eğitim portalı hazırladı.
Hizmete sunulan "www. farkindaol.org" adresli eğitim portalı ile toplumdaki bilgi eksikliklerini gidermek amaçlanırken her kesime hitap eden etkileşimli içerikler oluşturuldu.
FARKINDA OL
TRT Kent Radyo İzmir'de İzmir'in Renkleri Programı'nda konuğum olan Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan vekili Prof. Dr. Ümit Atabek konu hakkında, "Kampanyamızı, hızla artan tehlike karşısında annelerin farkındalıklarının artırılması üzerine oluşturduk.
Araştırmalarımız, annenin, en önemli iletişim ve koruma noktası olduğunu gösterdi.
Tespit ettiğimiz önemli bir husus da herkes sorunun farkında ama kendi ailesine baktığında 'Bize bu konu uzak, bizim başımıza gelmez' gibi görüyorlar. Aileler bazı bilgilere sahipler, ama yeterli olmadığını düşünüyorlar. Kamu spotlarında aktaramadığımız bilgileri ayrıntılı bir şekilde vermek, bilgi ve enformasyon eksikliğini gidermek için bu eğitim portalını hazırladık.
İçerikler farklı, herkese hitap edecek şekilde tasarlandı" diye konuştu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.