• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
ŞENER MUTER

Her Yabancı Ürün Kaliteli mi?

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 08.02.2015, 00:00
Kalite şartlarına uygun olarak üretilmeyen yabancı ürünler üretildikleri ülkelerde satılamamaktadır. Böyle sakıncalı ürünler çoğu zaman ithalatta teknik engeller uygulamayan ülkelere ihraç edilmektedir. Her yabancı ürünün kaliteli olacağı varsayımı doğru değildir. İthal edilen ürünleri de satın alırken dikkatli olmak gerekmektedir. Türkiye'de kaliteli yerli ürünlerin üretimi ve ihracatı hızlı bir şekilde artmaktadır. Öyle ki, yabancı bir ülkeden getirdiği hediyenin Türk malı olduğunu sonradan öğrenen kimselerin sayısı hiç de az değildir.

Kaliteli Türk Malı İmajı

Yerli ürünlerimizin kalitesini artırmaya ve itibarını korumaya önem vermeliyiz. Tüketicilerin yerli ürünlerle ilgili şikayet ve uyarılarını satıcı ya da üretici şirketlere iletmesi yararlı olmaktadır. Üretim ve satış şirketlerinin de müşteri şikayetlerine daha duyarlı olmaları gerekmektedir. Müşteri profili değişmektedir. Ürün seçeneklerinin çokluğu, tüketiciye daha seçici olma fırsatı sağlamaktadır. Tüketici çoğu zaman yeni ve farklı ürünler istemektedir. Tüketiciye sunulan ürünler arasında kaliteli Türk malı imajını geliştirmek zorundayız. Kendi pazarımızda yabancı rakiplerimizden geride kalmamaya özen göstermeliyiz.

Ülkemizde üretilen ürünlerin kalitesi giderek artmaktadır. Yerli ürünlerin kalite, tasarım, dayanıklılık ve fiyat düzeyinin çok bilinçli bir şekilde belirlenmesi gerekmektedir. Ayrıca marka bilinirliğini yaygınlaştırma ve müşteri tatmini konuları da özen gösterilmesi gereken konular arasında yer almaktadır. Yerli üreticiler yabancı ürünlerle baş edebilmek için kaliteli ve güvenilir ürünler üretmek zorundadır.

Markaların yarıştığı bir dünyada yaşamaktayız. Çok uluslu dev şirketlerin yarattıkları markalara karşı yerli üreticilerin uzun vadeli stratejik planlar oluşturarak marka yatırımı yapmaları zorunlu olmaktadır. Şirketlerin kendi markalarını yaratma, ya da yabancı markalarla ortak yatırım yapma konusunda geç kalmamaları gerekmektedir. Bir yandan tüketicilerin haklarının korunmasına çaba harcarken, öte yandan da yerli üretici kuruluşların yabancı ürünlerle haksız rekabet içinde olmaması gerekmektedir.

Dinamik ve Çağdaş Bir Yapı

Yabancı ürünlerin uluslararası pazarlarda serbest dolaşımı yaygınlaştıkça ve tüketicilerin seçme alternatifleri arttıkça üretici kuruluşların rekabet koşulları da giderek zorlaşmaktadır. Değişen dünya daha fazla kalite, daha hızlı hizmet, daha yeni ve ucuz ürünler öngörmektedir. Yeni ekonominin güçlü kuruluşları, kendilerini yeniden örgütleyen ve uluslararası rekabet koşullarına uyum sağlayabilen kuruluşlar olacaktır. Yaşamda kaliteyi ön plana çıkarmadan, dinamik ve çağdaş bir yapıya ulaşmak söz konusu olmamaktadır.

Günümüzde tüketiciler ucuz üründen önce güvenilir marka aramaktadır. Markalaşmayan, güven vermeyen ve süreklilik sağlamayan ürünler rekabet edememektedir. Kalite ise artık her üründe olması gereken standart bir nitelik durumundadır. Kalite güvencesi olmadan pazarda kalma söz konusu değildir. Toplam kalite yönetiminin uygulama alanlarının yaygınlaşmasıyla ve yönetim kalitesinin gelişmesiyle Türk markaları küresel pazarlarda başarılarını artırmaktadır.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA