ITIR GÜL ARAYICI
Üç yıl kadar önce eşim çanta ayakkabı işi yaparken, eve bir çanta getirdi. Görünce hemen tanıdım tabii; Bottega Veneta'dan bir "woven hobo" örgülü torba çantaydı getirdiği...
Sevindim... Sevinmek ne kelime, havalara uçtum... Sonrasında ise hevesimi kursağımda bırakan cümle geldi: "Pardon, o sana değil mağazada satılmak üzere aldık"...
Anlayacağınız o muhteşem şeyi tutmamla kaybetmem bir oldu. Meğer benim fikrimi soracakmış, "Satılır mı? Satılmaz mı?" diye. Genelde bilinen modeller üzerinden gittiklerinden hobo modeli Bottega ona değişik gelmiş ve danışmak istemiş. Kısa sürede satıldığını söylememe gerek yok sanırım.
Neyse, elbet benim de bir gün bir Bottega'm olacak!
İnanın hayalini kurmak bile güzel bu, Hermes'e alternatif olan markaya sahip olmanın...
TANISAK MI?
Özünde bir aile şirketi olarak 1966 yılında Venedik'te çanta, ayakkabı, kemer, cüzdan, kısacası deri aksesuvar üretimi üzerine kurulmuş, Bottega Veneta.
Klasik ve şık çizgisi ile kısa sürede uluslarası marka haline gelse de, Gucci Grubu'na satışı engellenememiş. Ne derler; büyük balık küçük balığı yutar her zaman...
Gucci'ye geçmesi, baştasarımcı olarak Giles Decon'un getirilişi tekrar yükselişe geçmesini başlatsa da, firma esas çıkışını Alman tasarımcı Tomas Maier'in görevi devralması ve ilaveten Gucci Grubu'nun desteği ile yaptı, diyebiliriz.
Tomas Maier'in markanın özüne, lükse ve orijinal mirasına bağlı kalması,
zamansız ve birinci sınıf ustalık gerektiren el işçiliğine sahip tasarımları ile marka Hermes'in alternatifi oldu.
LOGO İLE SAVAŞ
"Logoları sevmiyorum çünkü dikkat dağıtıyorlar. Bir logoya konsantre olduğumuzda, bazı şeyleri oldukları halleriyle göremiyoruz. Bu konu hakkındaki hislerim zaman içinde hiç değişmedi. Her zaman kalitenin isimden daha önemli olduğuna inandım."
Bu sözler ile logoya ve özellikle de logolu çantalara bakış açısını gösteriyor Tomas Maier. Başarılı tasarımcı en yakın rakipleri logolu çantalarla pazarda fink atarken, Bottega Veneta, yumuşacık derileri, sade, fonksiyonel ve farklı tasarımları ile logosuz da var olunabileceğini kanıtlıyor adeta. Aynen firmanın sloganı gibi 'sadece ismimizin baş harfleri yeterli olduğunda...' yani!
İŞTAH AÇIYOR
Bottega Veneta ismi sadece lüks çanta ve ayakkabı demek değil elbette. Hazır giyim koleksiyonu ile de zamansız tasarımlara imza atıyor firma... Zaten Maier'in en büyük özelliği de trendlere bağlı olmaksızın, her zaman giyilebilecek, iddiasız ve benzersiz koleksiyonlar hazırlaması.
Zamansız ürünler sizce de iyi bir yatırım değil midir?
Maier'in, bireysel ve stil sahibi giyim felsefesi, tasarımlarında bolca görülmekte. Tıpkı 2009-2010 kış koleksiyonundaki cazibeli kadınlar gibi.
Hatta deyim yerindeyse, kadını güzel ve çekici hissettirmek için iştah açan kıyafetler hayal etmiş... Basit dikdörtgenler, katlanmış zarf görünümü, kum saati, kare kesimler, tek omuz, sert makas çalışmaları, koleksiyonu trendlerden uzak tutuyor.
Her koleksiyonda vazgeçmeden kullandığı markanın temel taşı deri ise ya bir trençkot olarak görülüyor ya da straplez çuval elbise.
Sert erkek kesimli hatları dişi formatına sokmak kesinlikle ustalık istiyor.
Yunan tanrıçalarından esinlenen drapeler, temiz dikiş ve yumuşak renkler koleksiyonun özelliği olmuş durumunda. Bununla beraber gene son koleksiyonunda görünen korseli iç çamaşırı formu, sütyensiz transparan biçimli elbise ve mitolojik tanrıça Hera pililerinin de dikkat çekici olduğu kesin.
Bottega koleksiyonları canlı morlar, sarılar, turunculardan çok uzak. Böyle renkler özel siparişlerde kullanılıyor. Genelde temiz beyaz, krem, kahve ve tonları, siyah hakimiyeti söz konusu. Bu renk tercihi de aslında Bottega kadınlarına cazibe kazandırıyor.
ÜNLÜLER TİRYAKİSİ
Bottega kadınları, anlaşılmaz karışımdan uzak, basit ama zarif görünümlerle lüksün adı oluyor bir yerde.
Amerika'da yapılan bir araştırma da lüks denilince akla gelen ilk 100 marka arasında yer alan Bottega Veneta, hazır giyim koleksiyonuyla yükselişte olsa da markanın deri ürünleri, özellikle çantaları da giysilerden daha fazla popüler.
Özellikle burnu örgülü küçük gece çantaları lüksü seven kadınların gözbebeği. Buna Hollywood ünlüleri de dahil. Zaten Hollywood'da minik çapta bir Bottega Veneta hayranlığı var.
Nicole Kidman, Jennifer Aniston, Gwenyth Paltrow ve Peneloppe Cruz gibi isimler statü simgesi olarak kabul ettikleri Bottega elbiseleri ve aksesuvarlarından vazgeçemiyorlar.
Son olarak Sandra Bullock da bu kervana katıldı. Golden Globe ödüllerinde giydiği mor Bottega Veneta elbise ile kötünün arasından parlıyordu.
Tomas Maier, firma içinde özgürleştikçe daha fazla özgün,zamansız tasarımlar yapacak gibi görünüyor. Özellikle ayakkabı ve çanta söz konusu olduğunda.
