Koç Holding'den, Balçova'ya 25 milyon dolarlık yatırım


Koç Holding tarafından İzmir'in Balçova ilçesinde yapımına başlanan butik alışveriş merkezinin 2011'in ilk çeyreğinde hizmete girmesi hedefleniyor

SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
Koç Holding'in Balçova'da yapımına başladığı ve gelecek yıl başlarında hizmete girecek alışveriş merkezinin bölgeye yeni bir soluk getirmesi bekleniyor. 18-20 dükkanın bulunacağı alışveriş merkezi, özellikle açık havayı hissedecek şekilde çardak altı konseptiyle tasarlandı. Böylece İzmir'in yerel ögeleri de alışveriş merkezinde yer almış oldu.
EGE KÜLTÜRÜ
Alışveriş merkezine imzayı ise Avrupa'da 40 yaş altı en önemli 40 mimardan biri seçilen Melkan Gürsel Tabanlıoğlu attı. Tabanlıoğlu'nun projeleri arasında Kanyon, Zorlu Center, Galataport, İstanbul Modern, Kazakistan'da Astana Arena, Amman'da Officers Tower, Moskova'da konut, otel, Kiev'de mix-use, Dubrovnik'te Hotel Rixos Libertas, Hannover Expo 2000 Türkiye Pavyonu ve son dönemle birçok uluslararası ödülle onurlandırılan Tripoli Kongre Merkezi yer alıyor.
Henüz ismi konmayan alışveriş merkezi, 25 milyon dolara mal olacak ve 2011'in ilk çeyreğinde tamamlanacak. Koç yetkilileri, "Balçova, İzmir halkının alışveriş için tercih ettiği bir bölge. Ayrıca 2 üniversitenin burada yer almasından dolayı bölge oldukça genç, hareketli ve canlı. Çeşme otobanına çıkıştan hemen önce hızlı, kolay erişebilir bir alışveriş alanında huzurlu bir buluşma noktası planlanıyor. Biz bu alanda yatırım yapmaktan ötürü çok heyecanlıyız" açıklamasında bulundu.
Tabanlıoğlu Mimarlık tarafından tasarlanan yaşam merkezi projesinin Ark İnşaat tarafından inşa edilmeye başlandığını, projenin pazarlamasını ise YKS Yapı Kredi and Koray'ın gerçekleştirdiğini belirten yetkililer, "Proje için Ege'nin çardak altında vakit geçirme konseptinden yola çıkıldı. Butik konseptle inşa edilen projede 18-20 dükkan bulunmasını planlıyoruz. Proje hazırlanırken alışveriş fonksiyonu dikkate alınarak özellikle de yeme-içme mekanları açık havayı hissedecek şekilde çardak altı konseptiyle tasarlandı. Böyle bir buluşma noktasının bölgenin yaşam ritmi ve sosyal alışkanlıkları ile de uyumlu olacağına inanıyoruz. Yerel öğeleri içeren projelerin o kentte yaşayanlar tarafından daha kolay kabul gördüğünü biliyoruz" diye konuştu.
Yetkililer şöyle konuştu: "Bizim dev bir alışveriş kutusunun içinde olmaktan farkımız kolay erişilebilir, sıcak ve keyifli bir ambiyans yaratmamız. Alışveriş imkanlarından öte dört mevsim Ege ikliminin tadına varılabilecek bir atmosferimiz olacak. Aslında İzmir'e yeni bir konsept sunmuyoruz. Var olan alışkanlıklar ve yaşam tarzına uyum sağlayacak bir alan açmayı, bu noktada var olan bir eksikliğe çözüm yaratmayı amaçlıyoruz."
SOKAK ATMOSFERİ
Alışveriş merkezinde tüm hızlı tüketim ihtiyaçlarını karşılayacak olan Migros'un bulunacağını belirten yetkililer, "Migros lokomotif marka. 18 ile 20 adet mağazamız ise elektronik ve restoranlara ayrıldı. Gençlerin oldukça sevecekleri marka karmasına sahip olacağız. Aileler de hafta sonlarında tüm ev ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra çocuklarının hoşça vakit geçirecekleri eğlence merkezlerine sahip olacaklar. Ayrıca deniz tutkunları hobileri için gerekli olan tüm ihtiyaçlarını alışveriş merkezimizde bulabilecek. Yeme-içme imkanları, sokak kahveleriyle farklı ziyaretçi profilinin ortak noktası ise Ege'nin çardak altı keyifli sohbetleri olacak" dediler.
Projesi ödüllü mimardan
Koç'un Balçova'daki alışveriş merkezi projesini Melkan Gürsel Tabanlıoğlu çizdi. Tabanlıoğlu, 2008 yılında 'The European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies' tarafından Avrupa'nın 40 yaş altı 40 mimarından biri seçilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.