ÖZGÜ GEDİK (HABER MERKEZİ)
1975 yılından bu yana İzmir gelinlik piyasasında sürekli büyüyen Üstün Sposa, önümüzdeki yıl ihracat çıtasını biraz daha yükseltmeyi hedefliyor
Kuruldukları günden beri kalite anlayışını hiç değiştirmediklerini dile getiren Üstün Sposa Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Salkım, "Yurtdışında Biancovita ve Donna Elas markalarıyla satış yapıyoruz. İtalya başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesi ve bazı Arap ülkelerine ürünlerimizi yolluyoruz. Önümüzdeki yıl yurtdışı ülke portföyümüzü daha da genişleteceğiz" dedi.
Kuruldukları günden beri kalite anlayışını hiç değiştirmediklerini dile getiren Salkım, "Türkiye'nin en eski gelinlik firmalarından biriyiz. Edindiğimiz tecrübeler sayesinde sektörün ve tüketicinin ihtiyaçları doğrultusunda üretim yapıyoruz. Kendi markamızın yanı sıra Türkiye'nin ve dünyanın en iyi gelinlik ve abiye markalarını da mağazamızda satışa sunuyoruz" diye konuştu. Mimar Kemalettin Caddesi'nde bulunan merkez ofisten faaliyetlerini yürüttüklerini dile getiren Salkım, "Çamdibi'nde bulunan fabrikamızda üretim yapıyoruz. Halit Ziya Bulvarı'ndaki showrom'umuzda ise abiye ve gelinlik modellerimizi sergiliyoruz. Kısa sürede İzmir'de ikinci bir showroom açmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
Türkiye'nin farklı noktalarında bayileri bulunduğunu da sözlerine ekleyen Salkım, üretimin yüzde 60'ını iç piyasaya yüzde 40'ını ise yurtdışına sattıklarını söyledi. Salkım, yılda 18 bin adet gelinlik ürettiklerini söyledi.
IF Weedding'e özel defile
İZFAŞ YÖnetim Kurulu üyesi de olan Abdullah Salkım, İF Wedding Fuarı ile ilgili şöyle konuştu; "Bu yıl altıncısı düzenlenen ve bizim de Üstün Sposa olarak özel bir defileyle katılacağımız İF Wedding, Avrupa'nın en büyük gelinlik fuarı. Bu fuara sahip çıktığımız sürece dünyanın en büyüğü olma yolunda hızlı adımlarla ilerleyeceğiz. İzmir'de büyük bir gelinlik üretimi potansiyeli var. Şu anda şehrimiz ciddi bir alım merkezi konumunda."
Gelinlikte sade şıklık
Üstün Sposa olarak her yıl 4 farklı koleksiyon hazırladıklarını belirten Abdullah Salkım, koleksiyonlardan ikisini yurtiçi diğer ikisini ise yurtdışına hazırladıklarını söyledi. Bu yıl Türk tüketiciler için daha sade ve kumaşın ön planda olduğu modellere ağırlık verdiklerini söyleyen Salkım, "Düşes saten, ipek organze ve fransız dantellerini yoğun olarak kullandığımız gelinlik modellerinde geçtiğimiz yıllara nazaran daha az taş kullandık. Bu sayede kumaşı ön plana alan daha sade modellere ağırlık verdik" dedi.
