Kuru üzümde panik havası


Bağlardaki kurşuni küf hastalığı, çekirdeksiz kuru üzümdeki ihracat planını bozdu. Üzümdeki kalite sorunundan dolayı üreticiden sonra ihracatçı da paniğe girdi. İzmir Ticaret Borsası Üzüm Salonu'nda önceden fiyat bağlantısı yapanlar ile sezonda mal satan ihracatçı arasında soğuk savaş yaşanıyor. İhracatçılar yüksek rekolte nedeniyle fiyatın düşeceğini savunanlar ile kalite sorunu nedeniyle fiyatın yükseleceğini savunanlar olmak üzere ikiye ayrıldı.
Kuru üzümde fiyatların yükseleceğini dile getiren Osman Akça Tarım Ürünleri İşletme Müdürü Yalçın İskeçeli, "Üretici de ihracatçı da panik yapmasın. Üzümün ton fiyatı en az 500 dolar artacak. Elinde kaliteli üzümü olan bunun kıymetini bilsin" dedi.
Bağlardaki hastalığın bütün planları altüst ettiğini belirten İskeçeli, üretimin yüzde 30'unun kaliteli, yüzde 30'unun sadece alkol üretiminde kullanılacak nitelikte olduğunu, geri kalan üzümün ise hasarlı nitelendiğini söyledi. Şu an üreticinin panik halinde ürününü satmaya çalıştığını dile getiren İskeçeli, "Kimse panik yapmasın. Sergiler bittikten sonra fiyatların çok artacağını düşünüyoruz. Şu an üretici panik halinde ürününü satmaya çalışıyor. Kimse panik yapmasın. Ürün fiyatı en az 500 dolar artacak. Şimdilik 3300-3400 dolar olan kaliteli kuru üzümün tonunun 4 bin dolara ulaşacağına inanıyoruz. " diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.