Zeytinde yaprak dökümü

Önemli markalardan Taliani sektörden çekildiğini açıklarken, 16 yıldır Torbalı'da zeytin fidesi yetiştirip satan Yeşilce de üretimi durdurdu. Aydınlı Anadolu Zeytincilik ise makinelerini satışa çıkardı

SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
Son yıllarda zeytinyağı üreticisi rakip ülkelerle fiyat rekabetinde büyük sıkıntı yaşayan Türk zeytin ve zeytinyağı sektöründe yaprak dökümü başladı. Sektörden üst üste kötü haberler ve veda mesajları geliyor.
Zeytinyağı sektörünün önemli markalarından Taliani sektörden çekildiğini açıklarken, 16 yıldır Torbalı'da zeytin fidesi yetiştirip satan Yeşilce firması da üretimi durdurdu. Aydın'da zeytinyağı sektörüne şişe üreten Anadolu Zeytincilik ise sektörden çekilerek, makinelerini satışa çıkardı.
40 yıllık deneyim
Torbalı'da Yeşilce Zeytin Fidanlığı'nın sahibi olan ziraat mühendisi Ülker Dikmelik, 16 yıldan beri sürdürdüğü zeytin fidancılığı faaliyetini sonlandırdığını söyledi. Zeytincilik Araştırma Enstitüsü'nde geçirdiği 24 yılla birlikte sektörde 40 yılı doldurduğunu dile getiren Dikmelik, "Fidancılık yaptığım uzunca süre boyunca zeytine dair çok şey öğrendim. Zeytinlikler tesis ederken, deneyimle elde edilen bilgiler, masa başında yaptığım önerileri yeniden şekillendirdi. Bu süre boyunca karşılaştığım çok sayıda çiftçiyle bildiğim her şeyi paylaştım, her yeni bilgiyi değerlendirdim. Zeytin sözcüğü hayatımda çok önemli bir yer tuttu ve tutmaya devam edecek" dedi.

Kriz etkili oldu

Aydın'da faaliyet gösteren Anadolu Zeytincilik firmasının sahibi Nadir Kutluca da zeytin ve zeytinyağı sektöründen yılbaşı itibari ile ayrıldığını açıkladı. Aydın'daki zeytinyağcıları çok ortaklı şirket çatısında bir araya getiren kişi olan Kutluca, "Ailemin uzun yıllar gelişmesi ve hak ettiği yere gelmesi için uğraş verdiği sektörden ayrıldım. Gönlüm sizlerin başarı ile sektöre katkı sağlamanız ve dünyanın en kıymetli bu bitkisel yağını Türkiyemiz açısından hak ettiği yere taşımanızdan yanadır" diye konuştu. Kutluca, hala portföyünde olan pet şişe üretim makinesini satılığa çıkardığını da duyurdu.
Zeytinyağı sektörünün önde gelen markalarından olan Taliani'nin Genel Müdürü Fulya Gürbüz de sektördeki kriz nedeniyle faaliyetlerini durdurduklarını açıkladı. Gürbüz, "Zeytinyağı sektöründe ciddi bir kriz yaşanıyor. Birçok taşın yerinden oynadığı bu dönemde bizler Taliani ailesi olarak 2002 yılında adım attığımız gıda serüvenimize ara verme kararı aldık. 10. yaşını kutladığımız markamız Taliani'nin haklarını devr ederek şirketimizi 31 Ocak 2013 tarihi itibari ile gıda sektöründe gayri aktif hale getireceğiz. Zeytinyağı sektöründe kısa sürede uzun bir yol kat etmemizde bizlere destek olan tüm tedarikçilerimize, hizmet sağlayıcılarımıza, iş ortaklarımıza teşekkür ederiz" dedi.

Rakamlarla sektör

Türkiye dünya zeytin pazarında İspanya'dan sonra ikinci, zeytinyağı üretiminde ise İspanya, İtalya ve Suriye'den sonra dördüncü sırada yer alıyor. Son yıllarda verilen teşviklerle Türkiye'de zeytin ağacı varlığı 90 milyon adetten 170 milyon adete çıktı. Bu sezon 450 bin ton sofralık zeytin üretimi, 200 bin ton ise zeytinyağı üretimi bekleniyor. Zeytin ağacı ve üretimdeki artışa rağmen iç tüketim sınırlı şekilde artarak 900 gramdan 1.5 kilograma ulaştı. Geçen yıl Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği 23 bin ton zeytinyağı ihraç edip 77 milyon dolar gelir elde etti. Sofralık zeytin ihracatı ise 72 bin ton, ihracat değeri ise 118 milyon dolar oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.