ÖZGÜ ERÇETİNGÖZ
Uğur Şirketler Grubu'nun 2005 yılında Nazilli'de kurduğu motosiklet firması Mondial, kısa sürede yükseldiği liderliğini korumaya devam ediyor. TÜİK verilerine göre 2005-2013 yılları arasında en fazla satış yapan motosiklet firması olduklarını dile getiren Mondial Satış Müdürü Süleyman Erürker, "2005 yılından bu yana 500 bin adet motor sattık. 260 çalışanımız, 450 bayimiz, 260 yedek parça bayimiz ve 550 servisimiz ile 710 noktada tüketicilerle buluşuyoruz. 2014 yılında yüzde 10 büyüme sağlayarak sektördeki liderliğimizi devam ettirmeyi hedefliyoruz" dedi.
"53 model var"
Nazilli'de 40 bin metrekare alan üzerine kurulu bulunan fabrikada faaliyet gösterdiklerini belirten Erürker, 7 kategoride 53 modeli piyasaya sunduklarını söyledi. Satışın yanı sıra satış sonrası hizmetlerde de adından söz ettiren firmanın bünyesinde 7 milyon adet yedek parça bulundurduğunun da altını çizen Erürker, "Hizmet yelpazemizi her geçen gün genişletiyoruz" diye konuştu. Mondial'in satış sonrası hizmetler konusuna çok önem verdiğini söyleyen Erürker, Mondial olarak sektörde olmayanı gerçekleştirdiklerini ve yedek parça bayiliği vermeye başladıklarını söyledi. Tüm bunların yanı sıra servis eğitimlerine de e büyük önem verdiklerini dile getiren Erürker, "Bir ekibimiz Servis Bakım Günleri adı altında Türkiye'yi dolaşıyor. Türkiye'nin dört bir yanındaki Mondial kullanıcılarına yedek parça ve işçilik fiyatlarında yüzde 25'e varan indirimli fiyatlarla hizmet sunuyorlar" diye konuştu. Geçtiğimiz yıl konsept mağazacılığa yöneldiklerini de dile getiren Erürker, kısa sürede mağaza sayısını 130'a çıkardıklarını söyledi. Erürker, 2014 yılında mağaza sayısını 300'e çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
Halka benimsetti
Başlangıçta 7 modelle pazara girdiklerini belirten Erürker, "Her bir modeli seçerken tüketici beklentilerini analiz ettik. Herkesin bir motosikleti olsun istedik. Mondial bir yıl gibi kısa bir sürede 100 bin adetlik satış rakamına ulaştı. Bunun yanı sıra tarım bölgeleri başta olmak üzere büyük şehirlere kadar tüm yerleşim bölgelerinde motosikleti benimseterek 220 motosiklet tedarikçisinin sektöre girmesine öncü olduk. Bunun sonucu olarak 1 yılda ülkemizde satılan motosiklet adedi 400 bin adetlere ulaştı" dedi. 2006'nın son çeyreğinde yerli üretimi artırma, istihdam oluşturma ve yan sanayi geliştirme politikası ile ithal motosikletlere fon getirildi. Bu politika, başlangıçta 15-17 arası, günümüzde ise 10-11 yerli imalat ve montaj yapan firmanın sektörde faaliyet göstermesini sağladı. Tüm bu süreçte yani 2005-2013 yılları arasında Mondial'in sektör liderliği devam etti" diye konuştu.
'Lüks' algısını kırdı
Bugün fabrikada çalışan işçi kesiminin de motosiklet kullandığını söyleyen Mondial Genel Müdürü Faysal Takmaklı ise "Biz alım imkanlarını o kadar ekonomik boyuta kadar indirdik" dedi. Geçtiğimiz aylarda Türk Patent Enstitüsü tarafından "Tanınmış Marka" statüsü verilen Mondial'in en önemli özelliklerinden biri de Anadolu ve kırsal kesimde oldukça yaygın bir kullanıcı profiline sahip olması. Türkiye'de motosiklet kullanımının her geçen yıl yaygınlaştığını da dile getiren Takmaklı, "Bu artışı yerel markaların motosiklet pazarına girmesine bağlayan sektör temsilcileri, küresel markalara göre daha uygun fiyatların etkisine dikkat çekiyor" dedi. Motosiklet piyasasının en büyük sorunlarından birinin yedek parça olduğunu dile getiren Takmaklı, ithal araçlardaki satış sonrası hizmetlerin eksikliğine dikkat çekti.
