Kredi hacminde düşüş

Bankacılık sektörü kredi hacmi (Merkez Bankası dahil) 24 Ekim ile biten haftada 732,9 milyon lira azalarak 1 trilyon 148,8 milyar liraya indi. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Haftalık Para ve Banka İstatistiklerine göre, bankacılık sektörü toplam kredi hacmi 24 Ekim ile biten haftada 732 milyon 867 bin lira azaldı. Böylece söz konusu dönemde toplam kredi hacmi 1 trilyon 149 milyar 552 milyon 980 bin liradan 1 trilyon 148 milyar 820 milyon 113 bin liradan liraya düştü.

Toplam kredi hacmi 24 Ekim haftasında bir önceki haftaya oranla yüzde 0,06 azalırken, bir önceki yılın aynı dönemine göre de yüzde 19,47 artış kaydetti. Verilen kredilerin 1 trilyon 127 milyar 360 milyon 58 bin lirası mali olmayan kesime, 21 milyar 460 milyon 55 bin lirası da mali kesime kullandırıldı. Mali olmayan kesime verilen kredilerin 22 milyon 7 bin lirası Merkez Bankası, 1 trilyon 9 milyar 668 milyon 255 bin lirası mevduat bankaları, 54 milyar 528 milyon 156 bin lirası kalkınma ve yatırım bankaları, 63 milyar 141 milyon 640 bin lirası da katılım bankaları tarafından karşılandı.

Mali olmayan kesime verilen krediler haftalık bazda yüzde 0,10 azalırken, yıllık artış oranı yüzde 19,45 oldu. Mali kesime kullandırılan kredilerin ise 15 milyar 601 milyon 183 bin lirası mevduat bankaları, 5 milyar 851 milyon 768 bin lirası kalkınma ve yatırım bankaları, 7 milyon 105 bin lirası katılım bankaları tarafından verildi. Mali kesime kullandırılan kredilerde haftalık bazda yüzde 2,01 ve yıllık bazda yüzde 20,31 artış kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.