Marmarisli turizmci düşük rezervasyondan endişesi

Türkiye'de turizmin önde gelen merkezlerinden Marmaris'teki turizmciler, yeni sezon öncesi rezarvasyon düşünlüğünden endişe etmeye başladı. TÜRSAB Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı İsmail Özbozdağ, "Mayıs ve Haziran ayı iç açıcı değil. İngilizler yine yoğunlukta ama işimiz son dakika satışlara kaldı" dedi.
Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bülbüloğlu da Rusya pazarındaki sıkıntının yarattığı olumsuz etkileri dile getirdi. TÜRSAB Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı İsmail Özbozdağ ile Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bülbüloğlu, yeni sezon öncesi turizmcilerin endişelerini dile getirdi. Marmaris'te turizmin bu yıl refaha kavuşmasının son dakika satışlarına kaldığını belirten Özbozdağ, şöyle konuştu: "Şu andaki verilerimize göre; Mayıs ve Haziran ayı Marmaris turizmi için iç açıcı gözükmüyor. İlçemize her yıl olduğu gibi 2015 turizminde İngilizler ardından Ruslar ağırlıklı olacak. Satışlarda geçen yılki fiyatlar sunulmasına rağmen talep yetersiz. Turizmcilerin kaderi son dakika satışlarına kaldı. Herkes ayağını yorganına göre uzatmalıdır."
MARMARİS UCUZ BİR PAZAR DEĞİL

GETOB Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bülbüloğlu da Rus pazarındaki sıkıntıların Marmaris pazarına ciddi sıkıntılar vereceğini vurguladı. Bülbüloğlu şunları söyledi: "Bu sene sıkıntı büyük. Özelikle Rus pazarında ciddi daralma mevcut. Rusya ekonomisi, rublenin dolar karşısında değer kaybetmesi, Rusya-Ukrayna arasında yaşanan gerginlik ve yaşanan ambargolar 2015 turizminde düşüşlere neden olacak. Ülkemize en fazla turist getiren 5 milyon ile Almanya ardından 4 milyon 600 bin ile Rusya geliyor. Bildiğiniz üzere Antalya pazarı Rus turistler ile ayakta idi. Bu yıl Antalya'ya Rus turistin az geleceği öğrenilmesi üzerine o bölgede bulunan turizmciler harekete geçti.
Marmaris, bölgede en fazla İngiliz turisti ağırlayan şehrimiz. Antalya, Rus turistten kaynaklanan açığını kapatmak için pazarımız olan İngiltere'ye gözünü dikti. İngiltere, Dünya'da en çok vatandaşını gönderdiği ülkeler arasında üçüncü sırada Türkiye yer alıyor. Antalyalı turizmciler, 70 veya 100 Euro'dan sattığı oda fiyatlarını yarıya indirerek açığını kapatacaktır. Bu fiyat indirimleri Marmaris bölge turizmine de büyük darbe vuracaktır. Antalya'nın Rus turistlerden dolayı yatak açığını kapatmak için girdiği fiyat indirme rekabetine Marmaris'in turizmcileri girmemelidir. Antalya ile rekabet edecek gücümüz yok. Geçen sene fiyatlarıyla verdiğimiz odalarımızda indirime gittiğimiz anda telafisi olmayan zararlar doğar. İtalya, Almanya, İspanya gibi ülkelerde biranın bardağı 3 Euro gibi fiyatlarla satılıyor.
Müşteri çekmek için 1 bardak içkiyi 1 Euro'nun altında satışa sunarsak zarar ederiz. 3 yıldız ve üzeri 'Her şey dahil oteller kazanacak diğerleri batar' düşünceleri çok yanlış ve eksiktir. Dünyanın birçok turistik şehrinde mekanı düzgün, personeli temiz, sağlık koşullarına uyan ve iyi hizmet veren işletmeler kazanıyor. Marmaris'te otelciler dahil tüm işletmeler söylediğim kurallara uyar ve fiyat rekabetine girmez ise kazanır. Fiyat rekabetine girildiği anda turisti bedavaya ağırlayıp, göndermiş oluruz. Tüm işletmeler artık günümüz konseptine uygun mekanlarını yenilemeli, personeli düzgün- temiz hizmet vermelidir. Bunların yanında fiyatlarınızı korursanız, kazandığınızı göreceksiniz. Marmaris, ucuz bir pazar değil. Ucuz bir destinasyon olmadığını göstermek için herkesin el birliği yapması zorunludur."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.