3G'den 5G'ye geçiş 2020'den önce

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, "4G ile vakit kaybetmeyelim. Doğrudan 5G'ye geçelim" sözlerinin ardından çalışmalar başladı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, "Bütün imkanları zorlayıp yaparsak 2020'yi bulacağını düşünmüyorum" dedi

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın "4G ile vakit kaybetmeyelim. Doğrudan 5G'ye geçelim" çıkışının ardından ilk adım atıldı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, altyapı hazırlıkları için teknik ekibin çalışmaya başladığını söyledi. Işık, "Sayın Cumhurbaşkanı önemli bir pencere açtı. 5G'nin 2020'yi bulacağını düşünmüyorum. Bütün imkanları zorlayıp yerli teknoloji ile yapalım. 3G'den 5G'ye geçiş imkansız bir durum değil. Yaşama geçirmek için büyük bir seferberliğe ihtiyaç var" dedi.

26 Mayıs ihalesi
Ekonomi yönetimi 26 Mayıs'ta yapılacak frekans ihalesinin ardından 5G altyapı çalışmalarının çerçevesini netleştirecek. Bilgi Teknolojileri Kurumu, GSM operatörleri ile görüşürken, Bakan Işık da teknolojik altyapı hazırlıklarını anlattı. Bakan Işık, bakanlığını ilgilendiren tarafın teknoloji geliştirme ve bu noktada yerli teknolojinin getirilmesi olduğunu söyledi. HAZAL ATEŞ (ANKARA)
İmkansız değil
Bakan Işık, 5G ile ilgili hazırlıkları anlattı
İKİ TEMEL FARK: 3G ile 5G arasında iki fark var, biri hız. 3G'de 28-30 megabitlik bir hız varken 5G'de bu gigabit düzeyine geçecek. İnanılmaz bir hız oluşacak. İkincisi, 3G daha çok baz istasyonlarıyla haberleşmeyi esas alıyor, 5G fiberoptik ağla olacak. İnternette, haberleşme artık sadece insanlar arasında olmuyor. Öndeki arabayla arkadaki araba konuşacak. Aynı araç içindeki farklı parçalar birbiriyle haberleşecek.
5G ÇOK HIZLI ÇÖZECEK: Burada önemli olan haberleşme altyapısı ve hızı. 'Her şeyin internetini' kaldıracak bir fiberoptik altyapı ve hız. 5G'ye odaklanırsak bunları çok hızlı çözme şansımız olur. 'Önce 4G yapalım da sonradan 5G'ye geçelim' yerine 'bütün imkanlarımızı zorlayalım da 5G'ye geçelim' demek çok daha doğru bir yaklaşım.
4G ZAMAN KAYBI OLUR: İki yıl olmasa bile 2020'yi beklemeye gerek olmayabilir. Topa vurulduğu anda takip ederseniz kaybedersiniz. Topun nereye düşeceğini görüp ona göre pozisyon almak durumdasınız. Şu anda teknolojide baş döndürücü bir hız var. 5G'nin, 2020'yi bulacağını düşünmüyorum. Önce 4G, sonra 5G'ye geçelim dersek orada Türkiye bir zaman kaybı yaşayabilir.
YERLİ KAPASİTEYLE GELİŞTİRİLSİN: Birikimimizi, bilgimizi, kabiliyetimizi 5G'nin yerli kapasiteyle geliştirilmesine odaklayalım. Sayın Cumhurbaşkanımız önemli bir pencere açtı. 4G ile 5G arasında en temel fark, hız farkı. 3G ile 5G arasındaki fark, hem altyapı hem hız farkı. 3G'den 5G'ye geçmek o kadar imkansız bir durum değil. 4G ile 5G arasındaki tek fark fiberoptik altyapıyla hızın artırılması.
HEDEF BÜYÜK OLMALI: Yani imkansız, bu basamağı geçmeden öbürüne geçemezsiniz şeklinde bir şey değil. Hedefi büyük koyup da ona uygun altyapı oluşturursanız, bu çağda gelişmeler çok hızlı olabilir. 4G şu anda dünyada kullanılıyor. Dünya 4G'den 5G'ye geçecek. Biz bir daha 4G'ye geçelim de sonra 5'e geçelim demektense direkt 5G'ye geçebiliriz.
TEKNİK ÇALIŞMALAR BAŞLADI: Teknik arkadaşlarımız şu anda çalışıyor. Ama ilk aldığım bilgi; 5G'yi hedeflemek Türkiye için doğru, 5G'yi yapmak için de bir büyük seferberliğe ihtiyacımız var. Çok büyük oranda Ar-Ge'ye odaklanmalıyız. Şu anda bu konuları çalışıyoruz. Bizim TÜBİTAK olarak yeni bir yaklaşımımız var; daha fazla TÜBİTAK'a eleman alarak Ar-Ge yapmak yerine, bir projeyi iş paketlerine bölüp bu paketleri dağıtıp çok daha kısa sürede Ar-Ge'yi çözmek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.