İzmir’e köprü ve batırma tüp geçit müjdesi

Ulaştırma Bakanı Arslan, “İzmir’e hem köprü hem de batırma tüp yapacağız ve bunları birbiriyle birleştirerek şehrin trafiğini ring haline getireceğiz” dedi

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İzmir'e hem köprü hem de batırma tüp geçit yapacaklarını belirterek, "Bunları birbiriyle birleştirerek İzmir'in trafiğini ring haline getireceğiz" dedi. Bakan Arslan, ATO Congresium'da gerçekleştirilen 2. Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı'nın açılışında yaptığı konuşmada, "Şimdi inşallah İzmir'de de 'İzmir Körfez Geçidi'ni yapacağız. Orada hem köprü yapacağız hem de batırma tüp yapacağız ve bunları birbiriyle birleştirerek İzmir'in trafiğini de ring haline getireceğiz. Sadece tünel değil köprüler de yapıyoruz, Osmangazi Köprüsü ayak açıklığı ile dünyanın 4'üncü en büyük köprüsü. Çanakkale'de de '1915 Çanakkale Köprüsü"nün yapımına başladık, Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100'üncü yıldönümünde hizmet verecek, dünyanın en büyük ayak açıklığı olan köprüsünü de yapmış olacağız" diye konuştu.
ÇOK MESAFE ALDIK
Şu ana kadar 2 bin 150 köprü yaptıklarını vurgulayan Bakan Arslan, şöyle konuştu: "14 yılda yaptığımız yatırım 340 milyar TL'dir. Şehirleri birbirine bağlamanın önemini bilip her alanda yatırımlar yaptık ve bu yatırımlara devam edeceğiz. Son 14 yılda çok mesafe aldık. Bu mesafeyi alırken buna inanan ve ülkenin büyümesi, ilerlemesi ve gelişmesi için altyapı projelerinin olmazsa olmaz olduğunu gören ve destek veren Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanımız Binali Yıldırım'a ve onların çalışma arkadaşlarına çok teşekkür ediyorum."
BAŞARILARIMIZ GURUR VERİCİ
Son 14 yılda 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yolu 25 bin 350 kilometreye çıkardıklarını ve bu rakamın her geçen gün artarak değiştiğini ifade eden Bakan Arslan, şunları söyledi:
Sıcak asfaltı da önemsiyoruz ve 8 bin kilometreden 21 bin 500 kilometrenin üzerine çıkarttık. Ayrıca bu ülke 80 yılda 50 kilometre tünel yapmış ve Bolu Dağı Tüneli'nden 17 yılda çıkabilmişken bizler 300 kilometre tünel koyduk. Bugün itibariyle ülkemizde 350 kilometre tünel var. Bu sene bitirmeyi hedeflediğimiz de yine 60 kilometre tünel var.
Ovit Tüneli sadece Erzurum ve Rize'yi birbirine bağlamıyor, ülkemizin güneyini İç Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayan hayatı kolaylaştıran, ticaretin yolunu açan bir projedir. Türkiye'nin her yerine tüneller yapılıyor.
Marmaray ve batırma tüp tüneller dünya çapında gururumuz olduğu gibi iki kıtayı denizin altından demir yoluyla bağlayan dünyanın ilklerinden biri oldu. 200 milyona yakın insanımız bunları kullanır hale geldi. Ondan sonra ise Avrasya tüneli var, denizin 106 metre altından giden ve dünyanın en derin çift katlı delme tünelidir. Bunlar tünelcilik anlamında gösterdiğimiz başarıdır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.