42 metrekarelik mağazada başlayıp 300 noktaya ulaştı

1998 yılında Bostanlı’da küçük bir işyerinde tekstil sektörüne adım atarak 20 yılda Degrape Perde markasını yaratan Mehmet Gürel, “Şu anda yurtdışında 40 noktaya ihracat yapıyoruz. 100 yeni müşterimizle dünyada da söz sahibi olacağız. İleride onların bizi takip edeceklerine eminim” dedi

FARK YARATANLAR - ERCAN AKGÜN

Mehmet Gürel 1998 yılında Bostanlı'da 42 metrekarelik küçük bir mağazada tekstil faaliyetlerine başladı. Kendisi dışında kimse onun 20 yıl içinde 300 noktaya ulaşan Degrape Perde'yi yaratacağını hayal edememişti.
Ama Gürel, sistemli ve sıkı çalışmayla bunun olabileceğini herkese gösterdi. Kendi sektöründe lider durumda olan firmanın tercih edilmesinin nedenlerini paylaşan Gürel, "Şu anda yurtdışında 40 noktaya ihracat yapıyoruz. 5 yıl içerisinde kaliteli müşteri portföyümüze 100 tane daha eklersek o zaman uluslararası arenada da söz sahibi olacağız. Dış piyasada şimdilik birilerini takip ediyoruz ama ileride bizi takip edeceklerine eminim" dedi.
YER YETMEMEYE BAŞLADI
Bostanlı'daki mağazanın ardından Karşıyaka Nergis'te 65 metrekarelik atölye kurduklarını kaydeden Gürel, "Satışı da Bostanlı'daki mağazamızda yapıyorduk.
Gözümüzü Karşıyaka'da açtık diyebiliriz. Sonrasında 2001'de Alsancak'taki satış mağazamızı açtık. 2012'de Altındağ MTK Sitesi'nde hem imalat hem de toptan ve perakende satış yapabildiğimiz bin 500 metrekarelik alanı hayata geçirdik. Bu alanlar bize yetmemeye başlayınca geçen sene bir o kadar daha büyüklükte yer tuttuk MTK'da. 2 bin 400 metrekarelik bir depolama alanımız var" dedi.
Aldıkları siparişlere gün geçtikçe yetişememeye başlayan Gürel, "Havaleli kumaşlar olduğu için sürekli büyüyoruz, yenileniyoruz ve bu nedenle bulunduğumuz alanlar yetmiyor tabi. Şu anda hem Alsancak'taki showroom mağazamız hem de MTK'daki büyük yerimizde faaliyetimizi sürdürüyoruz" diye konuştu.
BU KADARINI BEKLEMİYORDUK
Toptan satışta Türkiye'de çok fazla büyüyeceklerini düşünmediklerini kaydeden Gürel, şunları söyledi: "Biz çok fazla yayılacağımızı düşünmüyorduk ancak ürünlerimiz çok beğenildi. Son 2 yıl içerisinde ortalama 300 bayiye ulaştık. Yurtdışında da 12 ülkede 40 noktada varız. Sürekli genişleyen bir pazara sahibiz. Bunun yanı sıra yurtdışına da açıldık.
Avrupa'da sadece Almanya'da bir noktada varız. Çünkü Avrupa ülkelerine ihracat yapmak bizim için çok masraflı oluyor. Genelde Kazakistan, Bakü, Dubai, Katar, Suudi Arabistan, İran gibi ülkelerle çalışıyoruz." Uluslararası arenada boy göstermek istediklerini kaydeden Gürel, "Biz toptana başlayalı 5 yıl oldu ve bu süreçte yurtdışında satış yaptığımız yer sayısı 40'a çıktı. Bir 5 yıl içerisinde kaliteli müşteri portföyümüze 100 tane daha eklersek o zaman uluslararası arenada da söz sahibi olacağız. Kibir sanılmasın ama şu anda hazırladığımız ürünlerin renkleri ve dokularıyla Türkiye'de bir moda yarattığımızı düşünüyorum. Yakında yabancı firmalar bizi takip edecek" diye konuştu.
"DİKİŞ DİKECEK PERSONEL BULAMIYORUZ"
En büyük sıkıntılarının eleman bulamamak olduğunu belirten Gürel "Üniversite mezunu dolu her yer ancak dikiş dikecek personel bulamıyoruz. Mesela bir makineci alıyoruz, 6 ay çalışıyor, hesabı kitabı tam öğreniyor ondan sonra 'bu iş zormuş' deyip gidiyor. Türkiye'de böyle bir sıkıntı var. Emek yoğun işlerde çalışacak insan bulmak çok zor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.