Ekonomi beklentileri aştı

Yılın ilk çeyreğinde yüzde 5'le beklentilerin üzerinde büyüyen Türkiye ekonomisindeki toparlanmaya dikkat çeken uluslararası kuruluşlar ve uzmanlar, yukarı yönlü revizyona işaret ediyor. IMF'in güncellediği Dünya Ekonomik Görünüm Raporu'nda yer alan değerlendirmede, söz konusu ülke grubundaki büyümenin, Türkiye'ye ilişkin pozitif beklentilere paralel hızlanacağına dikkat çekildi. Raporda, Türkiye'nin ihracatının ilk çeyrekte toparlandığı belirtilerek, Türk mallarına yönelik dış talebin Avro Bölgesi ülkelerine yönelik olumlu beklentilerle artabileceğine işaret edildi. Raporda Türkiye'ye ilişkin büyüme beklentilerini bu yıl için yüzde 2,5 ve 2018 için yüzde 3,3 seviyesinde tutan IMF'in, yakın zamanda yukarı yönlü revizyona gidebileceği beklentisi de arttı.

GÜNCELLEME YAPILMALI

Türkiye'nin bir çeyrekteki ortalama büyüme hızının yüzde 1,1 olduğunu hatırlatan Ziraat Bankası Ekonomisti Bora Tamer Yılmaz, Türkiye ile ilgili beklentilerin, durağan bir dönemde dahi yıllık yüzde 4,4'lük büyümeden başlaması gerektiğini söyledi. Yılmaz, yılın başında bazı gözlemcilerin bu yıl Türkiye ekonomisinin durgunluğa girebileceğini düşündüklerini ifade ederek, "Ancak yüzde 5'i geçen büyümeyle karşılaşabiliriz.Bu yüzden gözlemcilerin büyüme beklentilerini güncellemeleri gerekir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.