Ulaşıma 14 yılda 359.7 milyar TL

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AK Parti'nin geçtiğimiz hafta sonu Afyonkarahisar'da gerçekleştirilen 26'ncı İstişare ve Değerlendirme kampının basına kapalı gerçekleştirilen oturumunda ulaşımdaki yatırımlar hakkında milletvekillerine bilgi verdi.
Buna göre AK Parti hükümetleri döneminde ulaştırma alanında 359,7 milyar TL yatırım yapıldı. Bunun 266,6 milyar TL'si karayolu harcamalarına, 63,6 milyar TL demiryolu, 66.2 milyar TL havayolu ve haberleşme, 4.3 milyar TL denizyolu harcamaları için kullanıldı.
Kamu Özel İşbirliği yatırımları ise AK Parti iktidarları döneminde 99,8 milyar TL oldu.
UÇUŞA GEÇİLDİ!
Bakan Aslan'ın verdiği bilgiye göre, 2003 yılında 2.2 milyar dolar olan havayolu cirosu 2017 yılında 21 milyar dolara ulaştı. Sektörde şu anda 200 bin kişi istihdam ediliyor.
AK Parti'nin iktidara geldiği 2003 yılında 60 noktaya yapılan uçuşlar 2017 yılında 296 noktaya çıkarıldı.
AK Parti iktidarları döneminde 55 milyon olan yolcu sayısı ise 358 milyona yükseldi. Türkiye cep telefonunda ise rekor kırdı.
77 MİLYON MOBİL ABONE
Mobil abone sayısı 77 milyona ulaştı. Türkiye sabit telefonda da vazgeçmedi.
2017 itibarıyla sabit telefon abone sayısı 11 milyon.
2010'da 154 bin olan fiber abone sayısı bugün 2 milyona ulaşırken, 2003 yılında 20Gigabit olan yurtdışı çıkış kapasitesi, bugün 435 kat artarak 8.8 terabite ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.