‘5 milyon ton balık üreterek Norveç’i, İspanya’yı geçeriz’

Kılıç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Kılıç, stratejik ve katma değeri yüksek bir ürün olan balığın cari açığın kapatılmasında da önemli bir rol oynayabileceğini söyledi. Türkiye'nin açık denizlerdeki alanlarını kullanarak 5 milyon tonluk balık üretimini yakalayabileceğini belirten Kılıç, "Dünyada bu pazar ve talep var. Norveç ve İspanya'yı çok rahat bir şekilde geçebiliriz. Yeter ki denizlerimizdeki bu potansiyeli kullanalım" dedi. Artık kıyılarda kültür balıkçılığının da yapılmadığını belirten Kılıç, şunları söyledi: "Üretimde Norveç'in ardından ikinciyiz. Bize 5-10 kilometre açıkta yer gösterirseniz üretim 10-15 kat artabilir. İhracatı 20 milyar dolara da çıkarabiliriz. Pazar sorunumuz yok. Açık denizdeki 250 metrekarelik havuzlarda 2 milyon dolarlık üretim ve ihracat sağlanıyor. Dünyanın hiçbir yerinde böyle katma değer yok. Kültür balığının stratejik ürün ilan edilmesi halinde çok hızlı yol alınabilir. Norveç gibi 5 milyon ton üretim yapmamamız için hiç bir neden bulunmuyor."

ÇOK TEKLİF ALDIK

Kılıç Holding olarak 30'a yakın ülkeden cazip şartlarla ortak yatırım teklifi aldıklarını belirten Kılıç, "Ama biz yatırımı ülkemizde yapmak istiyoruz.
Son olarak Mersin bölgesinde 40 bin tonluk bir alan belirlendi. Biz de burada 20 bin tonluk bir yatırımın startını verdik. 35 milyona mal olacak yatırımda ilk adımları attık. Tesise 12-13 milyon yavru koyduk. 2018'de hasada başlayacağız" dedi.

KADİR KEMALOĞLU

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.