Dolara talep azalıyor

Analistler, ABD'de enflasyon başta olmak üzere açıklanan verilerin beklentilerin altında kalması ile ABD Merkez Bankası'na yönelik faiz artırım beklentilerinin azaldığını, bunun da dolar talebini azalttığını belirtiyor.

Dolar/TL, güne yükselişle başlamasının ardından 4,2430 seviyesinde dengelendi.

ABD'de dün açıklanan çekirdek enflasyon ve reel ortalama haftalık kazançlar verilerinin önceki aya göre gerilemesi sonrasında küresel piyasalarda dolar talebinin azaldığı ve doların diğer para birimlerine karşı değer kaybettiği görüldü. Dolar/TL de buna bağlı olarak dün yüzde 1,22 değer kaybederek günü 4,2346'dan tamamladı.

Bugüne Asya piyasalarında yükselişle başlayan dolar/TL, saat 09.30 itibarıyla önceki kapanışa göre yüzde 0,2 artışla 4,2430 seviyesinde dengelendi. Aynı dakikalarda avro/TL yatay seyirle 5,0560, sterlin/TL de yüzde 0,2 değer kazancıyla 5,7360'tan işlem görüyor.

Analistler, ABD'de enflasyon başta olmak üzere açıklanan verilerin beklentilerin altında kalması ile ABD Merkez Bankası'na yönelik faiz artırım beklentilerinin azaldığını, bunun da dolar talebini azalttığını belirtiyor.

ABD ile Kuzey Kore arasında gelişen ilişkilerin jeopolitik riskleri düşürdüğünü ancak, ABD-İran gerilimi ile ilgili gelişmelerin piyasalardaki iyimserliği sınırladığını ifade eden analistler, dolar/TL'de 4,2350'nin altında kalıcılık sağlanması durumunda düşüşün ivme kazanabileceğini, 4,2750'nin ise kısa vadede direnç konumuna gelebileceğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.