Dev projelerle süper güç Türkiye

Türkiye, AK Parti’nin iktidara geldiği 2002’den bu güne ulaşım ve haberleşme sektörlerinde gerçekleştirmiş olduğu dev yatırımlarla dünyada ve bölgede model ülke haline geldi. 16 yılda iki sektörde 474.3 milyarlık yatırım yapılırken, enerjide mega projelerle en büyükler arasına girmeye aday

AK Parti'nin iktidara geldiği 2002 yılından bu yana ulaşım ve haberleşme alanlarında gerçekleştirdiği yatırımlar Türkiye'yi model ülke konumuna getirdi. Türkiye'nin tüm bölgelerinde başlatılan karayolu ve demiryolu projeleri, dev bir ulaşım ağına dönüştü. Bu kapsamda son 16 yılda ulaştırma ve haberleşme alanında yaklaşık 474.3 milyar liralık yatırım yapılırken, enerjide mega projelerle en büyükler arasında yer almayı hedefledi.
AK Parti döneminde Türkiye 3,5 kat büyüdü. Önceki dönemde anayasa kitapçığının atılmasıyla yıkılan ekonomi, şimdi dünyanın dört bir yanından yapılan saldırılara rağmen dimdik ayakta.

291 MİLYON KİŞİ KULLANDI

Dünyada ses getiren bir çok mega projenin yapımı da hızla devam ediyor. Marmaray, Avrasya Tüneli gibi dev projeler tamamlanırken, Kanal İstanbul, İstanbul Yeni Havalimanı ve 1915 Çanakkale Köprüsü gibi dev projeler hızla yükseliyor. Kanal İstanbul'da ilk kazmanın 2018 sonunda vurulması hedeflenirken, 3. Havalimanı'nın da 29 Ekim'de açılması planlanıyor. Savunma sanayisinde 14 yılda proje sayısını 10'a katlayarak kendi helikopterini, kendi insansız hava aracını üreten Türkiye, yerli otomobil için de gün sayıyor. Ulaştırmada aslan payını 291.6 milyar lira ile karayolları aldı. Bölünmüş yol uzunluğu 6 bin 101'den 26 bin 17 kilometreye çıktı. Bakanlık 2023'e kadar 36 bin 500 kilometre bölünmüş yol yapılmasını hedefliyor. Bölünmüş yolla bağlı olan il sayısı 6'dan 76'ya çıkarken, 2023'e kadar tüm şehirler birbirine bölünmüş yol ile bağlanacak. Otoyol uzunluğu bin 714'ten 2 bin 657 kilometreye çıktı.

2023 hedefiyse 5 bin 34 kilometre. Bakanlığın devam eden önemli otoyol projeleri ise şöyle: Kuzey Marmara Otoyolu Kınalı-Odayeri kesimi, Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı kesimleri, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale- Balıkesir Otoyolu Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi. İhalesine çıkılacak otoyol projeleri ise Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu, Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu ve Aydın-Denizli Otoyolu. Bakanlık 2023'e kadar 5 bin 34 kilometre otoyol ağının olmasını hedefliyor. Pekin ile Londra arasını kesintisiz demiryolu hattıyla birleştirecek Marmaray'ı 2013- 2017 arasında toplam 291 milyon kişi kullandı. Avrasya Tüneli 2016'da hizmete açıldı. Ordu Giresun Havalimanı ile Türkiye'de ve Avrupa'da ilk defa deniz üzerine bir havalimanı yapıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.