Türkiye yoksullukla mücadele şampiyonu

Türkiye, 2002'den bugüne sanayiden tarıma, teknolojiden yerli üretime ekonominin birçok dalında önemli hamleler yaparken, sosyal yardımlarda 'sessiz devrim' gerçekleştirdi.
16 yıl içerisinde yapılan sosyal yardım harcamalarıyla birlikte kişi başı harcaması günlük 1 doların ve 2,15 doların altında olan vatandaş kalmazken, kişi başı harcaması günlük 4,3 doların altındaki nüfus sayısı yüzde 30.3'ten yüzde 1.58'e geriledi. Böylece Türkiye, Dünya Bankasının "Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Atlası 2017" çalışması kapsamında son 15 yılda yoksulluk oranını en fazla azaltan ülke oldu.

YARDIM ELİ UZATILDI
Yoksulluğa karşı amansız bir mücadele verilirken, kadınlardan, yaşlılara, engellilerden, şehit yakınları ve gazilere kadar toplumun bütün kesimlerine yardım eli uzatıldı. Bu kapsamda genel sağlık sigortası uygulamasıyla milyonlarca vatandaşlın sağlığı güvence altına alınırken, gıda-eğitim-nakit destekleriyle dar gelirli vatandaşların ihtiyaçları karşılandı.
Engelli, yaşlı ve yakınları için maaş düzenlemesi hayata geçirilirken yüz binlerce vatandaşın yüzü güldü. Şehit yakını, gazi, gazi yakını on binlerce vatandaş kamuda istihdam edildi. Yoksul askerlerin gözleri arkada kalmasın diye ailelerine maaş uygulaması hayata geçirildi.
Bu kapsamda, sosyal yardımlara 2002 yılında 1.3 milyar liralık kaynak ayrılırken, 2017 yılında 36 milyar, son 16 yılda ise toplamda 240 milyar liralık sosyal yardım yapıldı.

BETÜL BAŞ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.