‘Ekmeğe zam haberleri gerçeği yansıtmıyor’

Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı, ekmek zammı haberlerine ilişkin, "26 Temmuz'da yaptığımız açıklamada, kesinlikle 'Yüzde 15 ekmek zammı oldu.' diye bir ifademiz söz konusu olmamıştır. Bizim açıklamamızla, Bakanlığımızın açıklaması arasında bir fark yoktur.
2 gündür çıkan haberler, Bakanlığa rağmen zam yapıldığı haberleri gerçeği yansıtmamaktadır." dedi. Kocaeli Fırıncılar Odası'nda düzenlediği basın toplantısında, basında ekmeğe 25 kuruş zam yapıldığı yönünde çıkan haberlerin doğru olmadığını ifade eden Balcı, "İstanbul Ticaret Odası'na bağlı 4 ilçede yaklaşık 84 fırında yüzde 20 bir artış oldu. 84 fırında yapılan bu artış tüm İstanbul'a mal edilemez. Basında yer aldığı şekilde 'tüm Türkiye'de ekmek fiyatları arttı' diye bir algı oluşturulmasının doğru olmadığını düşündüğümüzü ifade ettik." diye konuştu.

HER İLE GÖRE DEĞİŞİR

Halil İbrahim Balcı, ekmeğe yaklaşık 2 yıldır fiyat artışı olmadığını, fırıncı esnafının zor durumda olduğunu, fiyat değişikliğinin gündemlerinde olduğunu ama bunun kesinlikle yüzde 20 olmayacağını vurgulayarak, şöyle devam etti: "Basın toplantısında, bunun yüzde 15'ten fazla olmaması için odalarımıza genelge yazacağımızı, bunun her ile göre farklılık arz edebileceğini, Federasyonumuzun ve Ticaret Bakanlığımızın görüşü alındıktan sonra fiyatın belirlenebileceğini, bunun 1-1,5 ay sürebileceğini ifade ettik. Bu sözlerimiz haber ajanslarında yer aldı. Maalesef özellikle görsel basında, 'Fırıncılar Federasyonu Balcı: Ekmek yüzde 15 zamlandı." diye haber çıktı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.