Dededen toruna bitmeyen lezzet

Babasının 1945’te Çeşme’de kurduğu Rumeli Pastanesi’ni çocuklarıyla birlikte yeni şubelerle büyütmeyi planladıklarını belirten Hüseyin Mersin, “İstanbul’da ve Alaçatı’da olmayı çok istiyoruz. Tabii felsefemize uyan kişilerle yol alacağız. Büyüme stratejimiz de butik konseptle olacak” dedi

FARK YARATANLAR - ŞENOL KANTÜRK

Rumeli Pastanesi'nin sahibi Osman Mersin'in lezzete uzanan yolculuğu 1945'de Çeşme'de açtığı o küçük tatlıcı dükkanında başladı.
Eşinin çeyizlik masa ve sandalyelerini kullandığı dükkanda, hem sütlü tatlı hem de dondurma üretip sattı Mersin.. Osman Mersin'in 83'te vefatıyla bayrağı oğulları devraldı.
Dört yıl önce de iki kardeşin yolları ayrıldı. Bugün Rumeli Pastanesi'nin dümeninde Hüseyin Mersin var.
Hüseyin Mersin, üçüncü kuşaktan aldığı güçle Rumeli Pastanesi'ni daha da büyütmek için çalışıyor. Franchise modeliyle yeni mağazalar açılması planlanıyor. Marka değeri yaklaşık 10 milyon lira olan şirket, başta İzmir ve İstanbul'da yeni Rumeli pastaneleri açmayı planlıyor.
KENDİ YERİNİ AÇTI
60 yaşında olmasına rağmen hala ilk günkü heyecanla aile şirketinin büyümesi hayalini kuran Hüseyin Mersin, babası Osman Mersin'in 1-2 yaşında ailesiyle Selanik Kavala'dan mübadeleyle Çeşme'ye yerleştiğini belirterek şunları anlattı:
"Babam çırağı olduğu Cemal Usta'dan sütlü tatlıları ve dondurma yapmayı öğrenmiş. 1945'te kendi yerini açmaya karar vermiş. Annem merhum Şadiye Mersin'in eşyalarıyla 40 metrekarelik bir dükkan açmış. Babam vanilya kalmayınca yerine damla sakızını dünyada ilk kez dondurmada denemiş. Böylece damla sakızlı dondurma ortaya çıkmış. Ev yapımı reçel, Kavala ve damla sakızlı kurabiyeler hazırlamış. Dalyan'da yer açtık. Şimdi oğullarım Ali ve Osman Mersin ile eşim Semra Mersin, Rumeli Pastanesi için çalışıyoruz."
FORMÜLÜ AİLE SIRRI
Rumeli Pastanesi'nin kurucusu Osman Mersin'den miras kalan özel bir dondurma formülü var. Bu formülü ise bir tek aile bireyleri biliyor. Hüseyin Mersin, "Şu an üretim İngilizce işletme mezunu olan oğlum Ali'ye emanet. Üretim anında onun dışında kimse olmaz. Formülümüz sır gibi saklanıyor. Ve kuşaktan kuşağa aktarılıyor. Süt, salep ve yüzde 100 keçi sütü ile bu formül buluşuyor" dedi.
BABAANNE ŞADİYE
Hüseyin Mersin, şu an 30 çeşit dondurmalarının bulunduğunu söylüyor. Hüseyin Mersin, "En son Ali, babaannesinin adını taşıyan 'Şadiye'yi piyasa çıkardı. Merhum annem çikolata ve portakalı çok seviyordu. Ali bu iki ürünle Şadiye'yi oluşturdu. Daha önce ise ceviz ve hurmadan oluşan Hacı Memiş ile fark yaratmıştık" dedi.
ŞİMDİ BÜYÜME ZAMANI
Rumeli Pastanesi tam 71 yıllık bir geçmişe sahip. Bugüne kadar birçok platform tarafından en iyi 10'da yer aldı. Ünlü pastaneyi yöneten Mersin, yıllardır kendilerine bayilik talepleri geldiğini belirterek, şöyle konuştu:

"Şimdi 3'üncü kuşaktan aldığımız güçle de franchise modeliyle büyümeyi planlıyoruz. İstanbul'da olmayı çok istiyoruz. Alaçatı'da da öyle. Tabii felsefemize uyan kişilerle yol alacağız. Her ürünümüz el emeği. Büyüme stratejimiz de butik konseptle olacak."
İŞTE BAŞARIYA GİDEN KİLOMETRE TAŞLARI
Hüseyin Mersin kullandıkları tüm ürünlerin doğal olduğunu belirterek, "Limonumuz Çeşme'den. Kavunumuz Ovacık'tan. Karadutumuz ise Tire'den geliyor" diyor.
Rumeli Pastanesi 12 ay boyunca açık. Hüseyin Mersin, "Dondurmamız 12 ay vitrinden inmez" diyor. Firmanın logosu gemi... Ailenin büyükleri gemiyle Çeşme'ye geldiği için bu logoyu seçmişler..

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.