Kadının İş’teki yeri ‘Zirve’ye taşındı

NİDA ALADAĞ

Ege Genç İş İnsanları Derneği (EGİAD), Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) ve İzmir Ticaret Odası (İZTO) işbirliğiyle, İZTO Seminer Salonu'nda düzenlenen 'İş'te Kadın İşte Kadın Zirvesi', iş, üniversite ve sivil toplum dünyasından isimleri bir araya getirdi.
Zirvede katılımcıların yaptığı konuşmalar, kadınların iş gücündeki yerini güçlendirmek gerektiğini çarpıcı şekilde ortaya koydu:
CİNSİYET EŞİTSİZLİĞİ VAR
Kadınların ekonomik hayata eşit katılımlarının iyileştirilmesinin son derece önemli olduğunu vurgulayan EGİAD Başkanı Mustafa Aslan, "Türkiye'de Merkez Bankası'nda yalnızca bir kez kadın meclis üyesi olmuş. Türkiye'de yönetim kurulu üyelerinin 2005'de yüzde 7'si kadın iken günümüzde bu oranın yüzde 14 olduğunu görüyoruz. AB üyelerinde ortalama ise 2018'de yüzde 26.2. Türkiye'de kadın milletvekili oranı 2006'da yüzde 3 civarından 2018'de ancak yüzde 17'ye yükseliyor. AB ülkelerinde ise yüzde 30 oranında kadın milletvekili var. TBMM'nin kadın başkanı ise hiç olmamış" dedi.
ANA DAMARIMIZ EĞİTİM
BASİFED Başkanı Seda Kaya ise, kadının önceliğinin hala yaşam ve özgürlük olduğuna dikkat çekerek, eğitimli kadının önemine vurgu yaptı. 2018'de öldürülen kadın sayısının 440 olduğunu hatırlatan Kaya, "Okuryazar olmayan kadınların iş gücüne katılım oranı yüzde 15.9, lise altı eğitimli kadınların iş gücüne katılım oranı yüzde 27.7, lise mezunlarının 34.3, yükseköğretim mezunu kadınların iş gücüne katılım oranın ise yüzde 72.7 olduğu görülüyor. O zaman ana mücadele damarımız eğitim olmalı" ifadelerine yer verdi.

SADECE YÜZDE 28.9'U
İZTO İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener de kadınların iş gücüne katılımındaki yükselişi yukarıya çekmek gerektiğini belirterek, "Yükseköğretim istatistiklerine göre kadın profesör oranı 2008-2009 öğretim yılında yüzde 27.4 iken 2017-2018 öğretim yılında yüzde 31.2 oldu. Dışişleri Bakanlığı verilerine göre 2009'da kadın büyükelçi oranı yüzde 10.8 iken, bu oran 2018 yılında yüzde 22.1 oldu. Bu sayıları arttırmak hepimizin elinde. Kadın ve erkeklerden ayrı ayrı çözümler beklersek, değişimi sağlayamayız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.