Küresel ticarette yeni dönem

yeni dönem Medikal ürün, koruyucu ekipman yatırımları özendirilecek. Tıbbi malzemelerde ticaret önlemleri şeffaf olacak. Sağlık krizlerinde iş seyahatlerine izin veren ilkeler belirlenecek. KOBİ’lerin iletişim kanalları genişletilecek

G20 ülkeleri Kovid-19 gündemiyle toplanarak, salgınla mücadele sürecinde ticaret ve yatırım Eylem Planı oluşturdu. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan'ın da katıldığı G20 Ticaret ve Yatırım Bakanları toplantısında şekillenen planda, kağıtsız ticarete ilişkin işbirliğinin güçlendirilmesi kararı da yer aldı.
UYGULAMALAR PAYLAŞILACAK
G20 ülkeleri, küresel kriz dönemlerinde elzem mal ve hizmetlerin ticareti ve üretimini destekleyen önlemlerle ilgili iyi uygulamaları da paylaşacak. Olası bir küresel sağlık krizi durumunda da, istisnai olarak seyahatlere (iş seyahatleri de dâhil) kamu sağlığı için alınan önlemlere zarar vermeden izin verilmesini sağlayacak ilkeler belirlenecek.
"HERKES DERS ÇIKARDI"
Ticaret Bakanı Pekcan, pandemi nedeniyle oluşan süreçten herkesin bazı dersler çıkardığını belirterek, "Küresel tedarik zincirlerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasında hizmet ticaretinin, özellikle de dijital ticaretin önemi bu dönemde daha iyi anlaşıldı" dedi. Pekcan, "Kovid-19 ile mücadelede alınan önlemlerin etkisinin azaltılmasında, serbest, adil, açık ticaret ve yatırım ortamı ile merkezinde DTÖ'nün olduğu kurallara dayalı ticaret sistemi hayati önem taşıyor" diye konuştu.

Hazal ATEŞ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.