Telefon bankacılığı kullananlar dikkat! BDDK hayata geçirdi!
BDDK, bankaların çağrı merkezlerinin hizmet kalitesini ölçme konusunda yeni düzenlemeyi hayata geçirdi. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK) "banka çağrı merkezleri için hesaplanacak karşılanma oranının aylık olarak en az yüzde 95 olması gerektiğini" kararlaştırdı.
- Ekonomi
- 20.5.2020 09:53:15
Resmi Gazete yayınlanan yönetmeliğe göre, çağrı merkezlerinin reklam gibi yöntemlerle müşteriyi telefonda bekletmesi engellenecek. Müşterinin işlem süresinin uzatılmaması için yeni önlemler yaşama geçirilirken, 60 yaş ve üstü çağrı merkezi temsilcisine doğrudan ulaşacak.
NTV'nin haberine göre yönetmelikte öne çıkan düzenlemeler kısaca şöyle:
60 yaş üstü doğrudan müşteri temsilcisine bağlanacak. Kart iptal talepleri, başka bir birime yönlendirilmeden alınacak. Aramalarda reklam gibi yöntemlerle arama süresi uzatılamayacak.
Müşteriye reklam amaçla aramalar ise Pazar günleri hariç sabah saat 9 ile akşam saat 8 arası yapılacak. Aranmamasını isteyen müşteri bir daha aranamayacak. Küfür, hakaret, çağrı merkezi temsilcisinin şahsına yönelik tehdit içeren üslupta konuşan kullanıcı ile yapılan görüşme çağrı merkezi temsilcisi tarafından sonlandırılabilir.
120 saniyeyi geçen görüşmeler ayrıca kayıt altına alınacak. Bankalar çağrı merkezlerine gelen aramaların kayıtlarını saklayacaklar ve bu kayıtlar yetkili kuruluşlar tarafndan damgalanacak.
- 2024 Kurban Bayramı ikramiye ne zaman verilecek? Bayram ikramiye ne kadar, kaç TL?
- BİM 10 MAYIS CUMA İNDİRİMLİ ÜRÜNLERİ | İşte haftanın indirimleri....
- Sağlık Bakanlığı 36 bin personel alımı başvuruları ne zaman? 2024 personel alım şartları...
- AİLE DESTEK ÖDEMESİ YATTI MI? | e-Devlet aile destek mayıs ödemesi sorgulama ekranı..