Tire’nin parlayan yıldızı ORKİDE AŞKI ADA CAM

ORKİDE Aşkı Ada Cam Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ada, “Cam üretim alanında, üfleme sanatı ve el işçiliğiyle Türkiye’nin en büyük fabrikası olarak üretimlerimizi sürdürüyoruz” dedi

İzmir'in Tire ilçesinde bulunan organize sanayi bölgesinde cam sektörü başta olmak üzere, obje, saksı ve teraryum alanında çalışmalarını sürdüren Orkide Aşkı Ada Cam firması, ürettikleri ev ve ofis için cam sanatı ve binlerce çeşit dekor ürünleriyle yurt içi pazarından sonra bazı Avrupa ülkelerinin de gözdesi oldu. Orkide Aşkı Ada Cam firması Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ada, "Cam üretim alanında, üfleme sanatı ve el işçiliğiyle Türkiye'nin en büyük fabrikası olarak üretimlerimizi sürdürüyoruz" dedi. 14 bin 500 metrekare kapalı alan, 5 bin 500 metrekare açık alan olmak üzere toplamda 20 bin metrekare alanda çalışmalarını sürdüren Ada Cam aynı zamanda Ödemiş, Tire, Bayındır ve Torbalı ilçelerindeki 500 kişiye iş istihdam alanı yaratmayı da başardı.

500 KİŞİYE İSTİHDAM
Uzun yıllardan beri cam sektörü alanında çalışmalarını sürdürdüklerini dile getiren Orkide Aşkı Ada Cam sahibi Yalçın Ada, Türkiye'de eksik olduğu düşünülen bir fabrika açtıklarını belirterek, "Tire ilçesindeki modern cam üretme tesislerinde, üfleme sanatıyla, el işçiliğiyle Türkiye'nin en büyük fabrikalarından biri olma yolundayız. 40 ton kapasiteli cam eritme fırını kurduk. Yaklaşık 500 kişiyi istihdam ediyoruz. Şu anda İtalya ve Hollanda'ya ihracat yapıyoruz. Fuarlara katılıyoruz. Dünyaya teraryum satma hedefiyle geliyoruz. Teknoloji bakanlığına bir AR-GE çalışması sunduk. Türkiye'nin hiçbir cam fabrikasında olmayan bir şeyi biz yaptık. 30 kadın cam ustası yetiştiriyoruz. Cam fabrikamızın yanında bir de teraryum fabrikamız var. Burada kendi objelerimizi, kendi saksılarımızı üretiyoruz. Dünyanın hiçbir yerinde olmayan cam, saksı ve obje fabrikası kurduk. Türkiye'de 10 tane bayimiz var. Burada ürettiğimiz ürünleri tüm bayilerimize göndererek 22 ile aynı anda 7/24 teslimat yapıyoruz. 20 bin metrekare kapalı alan ve 13 bin metre kare açık alan üzerine kurulu cam ve teraryum olmak üzere 2 tesisimiz var" dedi.

'DÜNYAYA DUYURACAĞIZ'
Orkide Aşkı Ada Group Cam Hediyelik Eşya Sanayi ve Ltd. şirketi olarak şu anda İtalya ve Hollanda'nın yanında diğer bazı yabancı ülkelerle görüşmelerinin devam ettiğini belirten Yalçın Ada, "Firma olarak yurt içi pazarlarının yanında 2 farklı ülkede ürünlerimizle yabancı ülkelerdeki yaşayan insanlarımızın evlerini ve işyerlerini süslüyoruz. Hedefimiz önümüzdeki yıllarda yurt dışı pazarını daha da genişletmek. Ürünlerimizi dünya ülkelerine tanıtarak modern tesislerimizdeki çeşitli ürünlerimizin adını duyurmaya devam etmek istiyoruz" şeklinde konuştu.

'CAMI KADINLA BULUŞTURDUK'
Mart ayında başladıkları 40 tonluk cam fırını projesi olduğunu belirten Genel Müdür Serkan Özyel, "Günlük yaklaşık 13-15 ton cam işleme kapasitesine sahip Türkiye'de, çok az sayıda olan modern fırında 60 kişilik uzman kadromuzla eğitim ve AR-GE çalışmalarımızla birlikte kadın ve erkek cam ustalarını yetiştiriyoruz. Fabrikamızda yaklaşık 4 aydır üretim yapıyoruz. 100'de yüz kaliteli cam, el işçiliği ve müşteri odaklı bir program dâhilinde üretimlerimizi yapıyoruz. Cam bölümümüzde 155 kişiyiz, Aralık sonu itibariyle 200 kişiye istihdam sağlayacağız. Tire başta olmak üzere Ödemiş, Bayındır ve Torbalı bölgesinden birçok kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkiye'de cam işinde normalde kadın işçi çalışmıyordu. Dünyada çok az sayıdadır. Burada yönetim kurulu başkanımız Yalçın Ada öncülüğünde biz bunu başardık ve cam bölümümüzde 30 kadın işçimizi yetiştiriyoruz. Biz camı kadınlarla buluşturduk. Grup bünyesinde 520'ye yakın çalışanımız mevcut, 10 tane şubemiz var. Türkiye'nin 10 ilinde varız. 2022 hedeflerimizden biri de ihracatı %60 oranlarına getirmek. Ayrıca Şubat ayında Almanya'da, Uluslararası Ambiente Fuarı'na katılacağız. Yurt içi ve yurt dışı fuarlara katılarak buradaki binlerce ürünün tanıtımını gerçekleştiriyoruz. Bu fuarlardaki tanıtım ile birlikte daha çok yurt dışı pazarlarına hitap edeceğimize inanıyoruz" diye konuştu.

'KADINLARIN GÜCÜNÜ ORTAYA KOYUYORUZ'
24 yıllık cam ustası olduğunu belirten Orkide Aşkı Ada Group Cam Sanayii İmalat Sorumlusu Kadir Demirel, "Burada, Ödemiş, Torbalı, Bayındır ve Tire'den gelen hatta İzmir'den gelen kadın personelimiz var. Burada kadınların da gücünü ortaya koymak amacıyla dünyada bir tek Çek Cumhuriyeti'nde eğitimi verilen bir işi biz şu an fabrikamızda kadınlarımıza veriyoruz. 2 aylık bir çıraklık eğitiminin ardından kalfalık sürecinde olan, ustalık yapan kadın personelimiz var. Dört aylık bir zaman diliminde çok yol kat ettiğimizi düşünüyorum. Bu süreçte yurt dışı bağlantılarımızı sürdürüyoruz. Önümüzdeki yıllarda fabrikamızın değerli yönetim kurulu başkanı ve sahibi Yalçın Ada öncülüğünde, İtalya ve Hollanda'nın yanı sıra farklı ülkelerde de cam sanatının en güzel eserlerini üreterek sunmayı hedefliyoruz" dedi.

'MESLEK SAHİBİ OLMANIN GURURUNU YASIYORUZ'
FABRİKA çalışanlarından Gizem Sarı, Orkide Aşkı Ada Cam Group fabrikasında, yaklaşık beş aylık kısa zaman diliminde cam sanatını öğrendiğini söyledi. Sarı, "Benim gibi kadın çalışanların ağırlıkta olduğu fabrikamızda 2 aylık bir çıraklıktan sonra tezgaha çıktık. Ustalarımıza maden çekiyoruz. Yavaş yavaş kepçeleme ve üflemeye geçiyoruz. Dışarıdan bakıldığında bir kadının yapamayacağı söylenen bu işi kadınlar olarak başarıyoruz. Türkiye'de fabrika ortamında cam işinde var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Ayrıca bu fabrikada Tire ilçesinin yanında, Ödemiş, Bayındır ve Torbalı ilçelerinden gelen kadın arkadaşlarımızla burada huzurlu bir ortamda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Hem de kısa sürede cam sektörü alanında meslek sahibi olmanın da büyük bir mutluluğunu yaşıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.