e- ticaret sektörü yüzde 109 büyüdü

Elektronik ticaret (e-ticaret) hacmini her yıl daha da büyüten Türkiye'nin e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artışla 800 milyar TL'ye ulaşırken, sektör 2023'te gözünü trilyon TL'lere dikti. 2022 e-ticaret verilerini değerlendiren Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı ve PttAVM. com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, "Türkiye'nin 1 trilyon dolar dış ticaret hedefi, e-ticareti de büyütecektir. Artık e-ticarete de trilyon TL'leri konuşmanın vakti geldi" diye konuştu. Ticaret Bakanlığının "Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi"nde 2022 yılı verileri yayınlandı. Bu verilere göre Türkiye'nin e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artarak 800 milyar TL'ye ulaştı. Aynı dönemde sipariş adedi yüzde 43 artış ile 3 milyar 347 milyondan 4 milyar 787 milyona yükseldi. Bu dönemde perakende e-ticaret hacmi 458 milyar TL olarak gerçekleşti.
KADINLARA ÖZEL TEŞVİK
Hakan Çevikoğlu, "Bakanlığımızın 2023 yılı hedeflerine baktığımızda kadınların, iş kurma ve geliştirme süreçlerini kolaylaştıracak, e-ticaret platformlarında daha fazla yer almalarını teşvik edecek, hizmet kooperatifleri başta olmak üzere kooperatifler yolu ile güçlendirilmesini sağlayacak adımlar atılacak" dedi. Çevikoğlu, bir diğer hedeflerinin de diğer ülkelerin Türkiye e-ticaret sitelerinden yaptığı harcama oranını artırmak olduğunu sözlerine ekledi.
BARIŞ ŞİMŞEK

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.