2. El'de her 10 kişiden 7’si tanıdıktan almak istiyor

Yapılan araştırmada ‘İkinci El’de, her 10 kişiden yaklaşık 7’si tanıdığı ve güvendiği, eş-dosttan araçlarını satın almak istiyor

Türkiye'deki otomobil kullanıcılarının ikinci el satın alma alışkanlıklarına yönelik önemli bir araştırmaya imza atan LeasePlan Türkiye, CarNext.com Araştırması Raporu'nu yayınladı. Rapora göre, Türkiye'deki kullanıcıların ikinci el araç satın alma nedenleri arasında yüzde 68 ile tanıdığı ve güvendiği birinin aracını satışa çıkarması en başta geliyor.

YORUCU VE YIPRATICI
Katılımcıların yüzde 36'sı uygun fiyat nedeniyle ikinci ele yönelirken, ikinci el araçtan istenilen en temel beklentiler arasında yüzde 21 ile aracın hasarsız olması öne çıkıyor. İkinci el araç almanın endişeli ve yorucu bir süreç olduğunu rakamlarla ortaya koyan LeasePlan araştırması, yaşanan endişelerin başında yüzde 43 ile aracı uzak bir yerden almanın geldiğine dikkat çekiyor. İkinci el araç satın alan kullanıcıların yüzde 62'si ise bu süreçte oldukça yorulduğunu ve yıprandığı itiraf ediyor.

İLK SAHİBİNDEN...
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay, "İkinci el araç satın almak isteyenler başlı başına zorlu ve bir o kadar zaman alıcı bir süreçle karşı karşıya kalıyorlar. Araştırmada görüldüğü üzere her 10 kişiden yaklaşık 7'si tanıdığı ve güvendiği, eş-dost dediğimiz kişilerin araçlarını satın almaya yöneliyor. Araçlarını güvendikleri, bildikleri birinden üstelik ilk sahibinden satın alabiliyorlar" dedi.

Ercan KARACA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.