2018'de otomobil için 47 milyar TL kredi kullandık

Türkiye’de geçen yıl otomotiv alımı için kullanılan kredi miktarı 47 milyar 498 milyon lira.

Bireysel ve tüketici kredileri 2018 yılında toplamda 518 milyar TL büyüklüğüne ulaşırken, otomotiv alımı için kullanılan kredi miktarı 47 milyar 498 milyon TL olarak gerçekleşti. Otomotiv sektöründe tüketiciler kredi kullanımı için finansman şirketlerini tercih ederken, otomobil kredisi kullanımında finansman şirketlerinin payı yüzde 56'ya ulaştı. 2017 yılında bu oran yüzde 53 olarak gerçekleşmişti.

SEKTÖRÜ CANLANDIRDI
2018 yılının son 2 ayında hayata geçirilen ÖTV indirimi uygulamasının otomotiv sektöründe canlanmaya yol açtığını belirten ALJ Finans Genel Müdürü Soner Irmak şunları söyledi; "Özellikle yılın son 2 ayında pazarda yaşanan hareketlilik, finansman şirketlerine de yansıdı. Bu dönemde sıfır araba almak isteyen tüketicilerin ve şirketlerin kredi kullanımı artış gösterdi. Böylelikle 2018 yılında bireysel otomobil kredileri stoğu 16 milyar 279 milyon TL, ticari otomobil kredileri stoğu ise 31 milyar 220 milyon TL olmak üzere toplam 47 milyar 498 milyon TL olarak gerçekleşti."

BİREYSEL KREDİ YÜZDE 60
Irmak "Toplam otomotiv kredileri stoğunun yüzde 56'lık dilimi finansman şirketleri tarafından sağlandı. Bireysel otomotiv kredilerinde ise bu oran yüzde 60 olarak gerçekleşti. Biz ise 2018 yılında 17 bin 368 araç için toplamda 743 milyon TL kredi kullandırdık" diye konuştu.

Ercan KARACA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.