Karsan ihracatta atak yaptı

Yerli üretici Karsan, 2018 yılında gerçekleştirdiği başarılı ihracat performansı ile önemli bir satış grafiği ortaya koydu. Markanın bu yıl hedefi Avrupa’dan sonra Jest Electric’le Amerika pazarına da girmek.

Karsan, 2018 yılında gerçekleştirdiği başarılı ihracat performansının yanı sıra daralan iç pazara rağmen önemli bir satış grafiği ortaya koydu.
araç teknolojisindeki yenilikleri yakından takip eden Karsan, BMW işbirliği ile gerçekleştirdiği Jest Electric'in seri üretimine geçerken, Atak Electric'in prototip seviyesi ilk kez Avrupa'nın beğenisine sunuldu.


"132 MİLYON EURO GELİR"
Karsan CEO'su Okan Baş, "2018 yılında Türkiye'nin en çok hafif ticari araç ihraç eden üçüncü markası olduk. Toplam satış ciromuz içerisinde ihracat payımız yüzde 61'e ulaştı. 2016 yılından bu yana ihracat ciromuzu yüzde 50 artırarak 132 milyon Euro ile son 3 yılın en yüksek ihracat gelirini elde ettik. Özellikle 2018 yılında, Romanya'da kazandığımız 122 adetlik otobüs ihaleleri, Karsan olarak dış pazarda kazandığımız en büyük adetler oldu. İhracatta bu kazanımlar ve elektrikli araçlar alanında attığımız önemli adımlarla Avrupa'ya vizyonumuzu somut bir şekilde ortaya koymuş olduk" dedi.
"VİTES BÜYÜTTÜK"
Avrupa pazarında attıkları bu adımların meyvesini toplamaya başladıklarını söyleyen Baş, "Jest Electric için Avrupa'dan ilk siparişleri almaya başladık. Bu yıl hedefimiz Avrupa'dan sonra Jest Electric'le Amerika pazarına da girmek" diyerek elektrikli araç alanında vites büyüttüklerini söyledi ve Atak Electric'in de bu yıl içinde seri üretime geçeceği mesajını verdi.

"46.5 MİLYON EURO'LUK SİPARİŞ"
2018 yılında Industria Italiana Autobus S.p.A'dan (IIA) aldıkları 51 milyon Euro'luk siparişin tamamını teslim ettiklerini belirten Baş "2019 yılına, IIA'dan aldığımız 46.5 milyon Euro tutarında sipariş ile hızlı başlıyoruz. Türkiye'nin en eski ve köklü yerli otomotiv üreticilerinden biri olarak, yurtiçinde ekonomik olarak zorlu geçmesi beklenen bir yıla bu siparişle başlamaktan heyecan duyuyoruz" dedi.
"HEDEF 20 FARKLI ÜLKE"
Toplu taşımada Avrupa'nın bildiği ve güvendiği bir marka olma yolunda çok önemli hamleler yaptıklarını da sözlerine ekleyen Karsan CEO'su Okan
Baş, 11 farklı ülkede distribütörlük noktaları bulunduğunu vurguladı. Baş "Fransa, İtalya, Romanya, Polonya, Azerbaycan gibi ülkelerde distribütörlüklerimiz bulunuyor. 2019 yılı sonuna kadar ise distribütörlük ağımızı genişleterek 20 farklı ülkede faaliyet göstermek istiyoruz" dedi.

Ercan KARACA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.