Liderlik Değişen Bir Kavram mı?
Çok sayıda elemanlar ve onların oluşturduğu ekipler dijital ortamda birbirleriyle sürekli iletişim içinde çalışmaktadır. Günümüz dünyasında e-yönetim, e-ticaret, e-pazarlama ve e-devlet farklılık yaratan ve başarı kazandıran uygulamalar arasında bulunmaktadır. Başarılı bir lider olabilmek için öncelikle dünyayı iyi izlemek, çağdaş gelişmeleri algılamak, yeni düşünceler üretmek ve değişime duyarlı olmak gerekmektedir.
Aynı görüşteki insanlardan meydana gelen kuruluşlar tarafsız bir gelecek öngörüsünde bulunamamaktadır. Bu nedenle insanlar sahip oldukları farklı görüşleri açıklayabilmelidir. Kendi kafalarıyla düşünmeleri için de insanlara fırsat tanınmalıdır. İnsanların kendi iradeleriyle karar vermeleri daha isabetli olmaktadır.Yeni yönetim anlayışı ve yöneticilerde bulunması gereken nitelikler hızlı bir biçimde değişmektedir. Lider yöneticilere duyulan gereksinim giderek artmakta ve lider yönetici olmak her geçen gün zorlaşmaktadır. Bu amaçla insan kaynaklarının eğitimine ve gelişimine öncelik verilmektedir. Statükocu yöneticiler ise hiç bir zaman lider yönetici olamamaktadır.
Kuruluşlarda insan kaynaklarının iş başında eğitimi ve yeteneklerinin geliştirilmesi yöneticilerin sorumluluğunda bulunmaktadır. Bu nedenle yöneticilerin yanında çalışan elemanlarla yüz yüze iletişim içinde olmaları ve karşılıklı güven ortamının yaratılması gerekmektedir. Deneyimli, yaptığı işin rekabet gücü kaynaklarını iyi bilen ve takım çalışmalarına öncelik veren lider yöneticiler başarıya daha kolay ulaşmaktadır.
Liderlik kavramı insanların ihtiyaçlarına ve beklentilerine göre zaman içinde değişim göstermektedir. Yeni organizasyon yapısı ve yönetim sistemi arayışları ön plana çıkmaktadır. Yönetim piramidi tersine dönmektedir. Klasik organizasyon uygulamalarından esnek ve yatay organizasyon sistemine geçiş hız kazanmaktadır. Yukarıda sıraladığım değişimler ancak yeni liderlik anlayışıyla gerçekleşebilir.Ayrıntılar için lütfen tıklayın.