Sabuncubeli Tüneli için iki talip çıktı

Manisa-İzmir arasında yapılacak 2 kilometrelik Sabuncubeli Tüneli'nin ihalesi 1 Haziran'da yapıldı. Komisyon, işi hangi firmaya vereceğini bu hafta açıklayacak


ALİ FİLİZKAN (MANİSA)
Manisa-İzmir arasını karayoluyla 15 dakikaya indirecek 2 kilometre uzunluğundaki Sabuncubeli Tüneli'nin ihalesi 1 Haziran'da yapıldı. Koçoğlu-Makinsan firmalarının ortaklaşa, Mak-Yol A.Ş'nin ise tek başına katıldığı ihalede, Ulaştırma Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü teklif zarflarını İhale Komisyonu'na sundu. Yap-işlet-devret modeli ve 136 milyon lira keşif bedeliyle ihaleye çıkarılan Sabuncubeli Tüneli ile ilgili kararın bu hafta açıklanacağı bildirildi.

2014'TE BİTECEK

Manisa Valisi Celalettin Güvenç, karayolunda meydana gelen trafik kazalarını azaltacak tünelin 2014 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini söyledi. Manisa-İzmir arasında günde 30 bin araçlık bir trafik yoğunluğu olduğunu belirten Vali Güvenç, "Özellikle Marmara bölgesinden güney Ege'ye akın eden tatilcileri de rahatlatacak tünel, önceleri bin 250 metre düşünülmüştü. Ancak yapılan proje çalışmaları ve analizler sonucu tünel uzunluğunun 2 bin 20 metreye çıkarılması öngörüldü" diye konuştu.
KAZALAR AZALACAK
Tünel için iki firmanın teklif verdiğini ve Bayındırlık Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü İhale Komisyonu tarafından sonuçların bu hafta açıklanacağını kaydeden Güvenç, tünel tamamlandığı anda Manisa-İzmir arasının 15 dakikaya ineceğini ve Sabuncubelin'de yaşanan kazaların çok azalacağını belirtti. Güvenç ayrıca, "2014 yılında İzmir-Manisa arası hızlı metro seferlerinin Menemen hattından başlaması ile Manisa'nın İzmir'e, limana ve havaalanına olan mesafeleri kısalacaktır" dedi.

Yap-işlet-devret modeliyle planlandı

Sabuncubeli Tüneli'nin yapımı Yap-İşlet-Devret (YİD) finansman modeli ile planlandı. Sabuncubeli Tüneli Projesi, mevcut İzmir-Manisa bölünmüş yolunun Beşyol köyü ayrımından kuzeydoğu istikametine ayrılarak başlayacak ve tekrar devlet yoluna bağlanarak son bulacak. Gidiş-geliş olmak üzere çift tüp geçit şeklinde yapılacak tünel, 2 kilometre uzunluğunda olacak ve mevcut eğimleri ortadan kaldıracak. İzmir-Manisa karayolu trafiğinin yüzde 80'inin, orta yüklü ticari taşıtların yüzde 50'sinin, otobüslerin yüzde 80'inin, kamyon trafiğinin yüzde 50'sinin Sabuncubeli Tüneline kayacağı tahmin edilmektedir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.