Üçyol-Üçkuyular için yeni tarih 31 Aralık

Mayıs 2012’de bitmesi gereken Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonları tamamlanamayınca 7 ay daha ek süre verildi


ERTAN GÜRCANER
Temeli 2005 yılında atılan ve şartanameye aykırı hareket ettikleri gerekçesi ile bugüne kadar 2 müteahhite iş bıraktırılan Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nın 3 istasyonunu kapsayan ikinci etabı, yeni süre uzatımı verilmesi ile bir başka bahara kaldı.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun geçtiğimiz günlerde 'Bitiş süresi büyük ölçüde Haziran ayında belli olacak' dediği Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nın Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarını kapsayan ikinci etabı için bitiş süresi belli oldu. Geçtiğimiz Mayıs ayında kendisine tanınan sürenin dolmasının ardından yüklenici firmanın ikinci süre uzatım taleplerini değerlendiren Büyükşehir Belediyesi, Borege-Sigma Ortak Konsorsiyumu'na 31 Aralık'a kadar ek süre verdi. Böylece ihale edildiğinde 11 Ağustos 2011'de bitmesi öngörülen 3 istasyon inşaatı, verilen 9 aylık ilk süre uzatımının adından 7 aylık ikinci ek süre uzatımı ile birlikte 16 ay gecikmiş oldu.
Geçtiğimiz günlerde toplam uzunluğu 5.5 kilometreyi bulan Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nın İzmirspor ve Hatay istasyonlarını kapsayan yaklaşık 1.5 kilometrelik 1. etabında test sürüşlerine başlayan Büyükşehir Belediyesi, şimdi de geriye kalan 3 istasyon için bitiş tarihini belirledi. Yaklaşık 4 kilometrelik hattın yapım ihalesini alan Borege-Sigma Ortak Konsorsiyumu'na işi bitirmesi için tanınan sürenin geçtğimiz Mayıs ayında dolmasının ardından firma, Büyükşehir Belediyesi'ne ikinci kez süre uzatım talebinde bulundu. Firma, süre uzatım talebi ile birlikte geriye kalan işleri ve gecikme nedenlerini de iş takviminide ekleyerek dosya halinde Büyükşehir Belediyesi'ne sundu.
TEBLİĞ EDİLMEDİ
Firma ayrıca geri kalan işlerin tamamlanabilmesi için Büyükşehir Belediyesi'nden Mart ayına kadar ek süre talebinde bulundu. Metro inşaatının müşavirliğini üstlenen STFA ise, hazırladığı raporda yüklenici firmaya Şubat ayına kadar ek süre verilmesinin uygun olacağını ifade etti. Yüklenici firmanın ve inşaatın müşavirliğini üstlenen STFA'nın raporlarını tek tek inceleyen Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 1.5 aylık değerlendirme sonucu nihayet geçtiğimiz günlerde son kararını verdi. Metro'dan da sorumlu Genel Sekreter Vekili Raif Canbek'in, Raylı Sistem Daire Başkanlığı bürokratları ile yaptığı değerlendirme sonucunda Başkan Kocaoğlu'nun da onayı alınarak süre uzatımına ilişkin talepler öne çekildi ve 31 Aralık 2012 tarihinde karar kılındı.
Alınan karar henüz yüklenici firmaya tebliğ edilmezken firmadan elini çabuk tutması ve verilen sürede işleri bir an önce bitirmesi isteneceği öğrenildi. Metro'da işin aksamasına neden olan işlerin başında Fahrettin Altay'daki istasyon çalışmaları sırasında karşılaşılan sert kaya zeminin etkili olduğu öğrenildi. Eldeki mevcut diyafram duvarı yapan makinalar, kaya zemini kırmakta zorlanınca yurtdışından yeni makinalar getirildi. Kaya zemin önce çürütüldü ardından kırma işlemine geçildi. Bu da öngörülen sürenin uzamasına neden oldu.
Üç istasyonun yapımını üstlenen Borege-Sigma Ortak Konsorsiyumu, son aldığı 7 aylık süre uzatımı ile birlikte yapım çalışmalarına başladığı günden bu yana ikinci süre uzatımını da almış oldu. Firma, ilk süre uzatımını 2011 yılı Ağustos ayında sözleşmede belirtilen tarihte işi bitirememesi üzerine almıştı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, yüklenici firmaya o süreçte 9 ay ek süre vermişti. Her şeyin yolunda gitmesi halinde Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nın 3 istasyonu kapsayan ikinci etabı geçtiğimiz yıl Ağustos ayında bitmiş olacaktı. Fakat evdeki hesap çarşıya uymadı. Büyükşehir, yüklenici firmaya önce 9 şimdi de 7 ay ek süre uzatımı vermek zorunda kaldı. Son gelişme ile yıllardır metro inşaatının sıkıntısını çeken ve hattın bir an önce devreye alınmasını isteyen Hatay semti sakinlerinin kısa vadedeki metro beklentileri de şimdilik bir başka bahara kalmış oldu.

Adım adım metro

* İlk ihale Mart 2005'te gerçekleşti. Bayındır İnşaat firması 90 milyon 898 milyon 248 bin TL'ye ihaleyi aldı.
* 2 Haziran'da 2005'te Deniz Baykal, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'la birlikte temel attı. Hattın 24 ayda yani 2 Haziran 2007'de tamamlanması öngörüldü.
* İlk kazma 5 Temmuz 2005'te vuruldu.
* 14 Şubat 2006 tarihinde Büyükşehir Belediyesi Bayındır İnşaat'a ihtar çekti.
* Kasım 2006'da ihale iptal edildi.
* 23 Ocak 2007'de ikinci kez ihaleye çıkıldı.
* 3 Nisan 2007'de ihaleyi Bozoğlu aldı.
* İtirazlar nedeniyle Bozoğlu ile sözleşme ancak 8 Mayıs'ta imzalanabildi.
* 31 Ekim 2008'de bitmesi gereken iş verilen 15 aylık süre uzatımı ile 2010 Ocak ayına kaldı.
* Ancak, Bozoğlu İnşaat, çalışmaları durdurunca belediye 13 Ağustos 2009'da, bu firmayla yaptığı sözleşmeyi de feshetti ve yeni ihale sürecini başlattı.
* Projeyi bölerek ihale etmeyi kararlaştıran Büyükşehir Belediyesi, 5 Ekim'de ilk etabı oluşturan İzmirspor ve Hatay istasyonları için ihaleye çıktı. İşi, ÖZTAŞ firması aldı. İşin tamamlanması için 510 günlük süre öngörüldü. Nisan ayında bitmesi öngörülen İzmirspor ve Hatay istasyonlarında geçtiğimiz günlerde test sürüşleri başladı. Hattın ikinci etabını oluşturan Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonları ile ilgili bölüm ise Borege-Sigma Ortak Konsorsiyumu'na verildi. Firmaya tanınan süre 11 Ağustos 2011 tarihinde sona erdi. Firma Büyükşehir Belediyesi'nden ek süre talebinde bulundu. Ardından da firmaya 9 ak ek süre verildi. Bu süre de Mayıs 2012'de bitti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.