İŞTE İZMİR’İN ÇILGIN PROJESİ

Geçen yıl temeli atılan 100 metresi tamamlanan tünel çalışmalarını değerlendiren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "Söz verdiğimiz gibi 2014 yılında bu projeyi hayata geçireceğiz" diye konuştu

ONUR ÇAKIR (HABER MERKEZİ)
Yeni Asır, hükümetin genel seçimler öncesi İzmir için ortaya koyduğu "35 İzmir 35 Proje" kapsamında yapmayı vaat ettiği ve "İzmir'in çılgın projesi" olarak adlandırılan Yeşildere ve Konak'ı birleştirecek Konak Tünelleri'ne girip çalışmaları yerinde inceledi. Geçen yıl Eylül ayında temeli atılan ve Yeşildere'de yapımı devam eden tünel inşaatında 100 metre geçildi. Yapılan çalışmaları Yeni Asır'a değerlendiren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "Bu proje, İzmir'in İzmirlilerin projesi, bu nedenle İzmirliler bu projenin tamamlanmasını dört gözle bekliyor. Tüm engellemelere karşın söz verdiğimiz gibi 2014 yılında bu projeyi hayata geçirerek hizmete sunacağız" dedi.
Karayolları Bölge Müdürlüğü yetkilileri, Konak Meydanı ile Yeşildere arasında aç kapa yönteminin uygulandığı 1674 metrelik projenin Yeşildere tarafında sağ tüpte 102 metre, sol tüpte ise 40 metre tünel delgi çalışması tamamlandığı açıkladı. Tünel içinde kazı genişliği 11 metre, şerit genişliği ise 8 metre olması planlandı. Proje kapsamında, Yeşildere Caddesi üzerinde yaklaşık 200 metre çapında 8 kollu köprülü kavşağın (katlı kavşak) yapımı da tüm hızıyla devam ediyor. Şimdiye kadar 28 viyadük ayağından 11'ünün temel betonları tamamlandığı ifade edildi.
NELER YAPILDI
Karayolları Bölge Müdürlüğü yetkilileri, tünel çalışmalarına başlanılmadan önce mevcut zemin yapısının analizi için 65 sondaj kuyusunda 2 bin 65 metre araştırma sondajı yapıldığını belirtti. Yetkililer, sağ tüpte 102 metre, sol tüpte ise 40 mete tünel kazısı yapıldı. Şimdiye kadar dağın şekillenmesi 176 bin metreküp portal kazısı, 2 bin 44 metre 80'lik fore kazık, 580 metre 120'lik kazık, 35 bin metre zemin çivisi, 7 bin metre dren, 7 bin 500 metreküp tünel kazısı, 6 bin 500 metre kaya bulonu, bin 400 metreküp püskürtme betonu, 3 bin metreküp C25 betonu yapıldığı bilgisini verdi. Yetkililer, şimdiye kadar proje için 17.4 milyon TL harcandığını da kaydetti.
YENİ YÖNTEM
Tünel çalışmaları sırasında, "Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi" uygulanıyor. Bu yöntemle kazı çalışması üç etapta yapılıyor. İlk önce üst yarı kazısı, daha sonra alt yarı kazısı daha sonra da taban kazısı şeklinde gerçekleştiriliyor.
Yeşildere tarafında kazımı devam eden tünelde güvenlik önlemleri en üst seviyede tutuluyor. Bu kapsamda her gün tünel içindeki değerler ölçülüyor. Yetkililer, tünelin geçiş güzergahı üzerinde bulunan Kadriye mahallesi sakinlerinin olumsuz bir durumla karşılaşmaması için yoğun gayret gösteriyor. Bu kapsamda, herhangi bir kayma yaşanmaması için 170 kazık ve öngermeli ile teknik teknoloji kullanıldığı belirtildi.
24 SAAT ÇALIŞILIYOR
Konak Tünelleri'nin yapımını üstlenen firmanın sorumlusu İsmet Durnabaş, çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini belirterek, "24 saat 3 vardiyalı çalışıyoruz. Proje için 200 kişi hizmet veriyor. 80 kişi tünellerde, 70 kişi köprülü kavşakta, 40 mühendis, mimar, 10 kontrolörle her gün buradayız. 20 tünel delgi ekipmanı, köprülü kavşakta 20 iş makinesi, toplamda 40 kamyon burada çalışıyor" dedi.
Tünellerin tamamlanması ile birlikte İzmir kent merkezinde oluşan trafik darboğazı aşılacak ve Konak trafiğinin havaalanı, otogar, Buca, Gaziemir, Ankara-İstanbul yönünde ulaşımı kesintisiz sağlanacak. Özellikle Konak Köprülü Kavşağı ile liman viyadükleri arasında kalan kesimin transit trafikten arınması ve sürücüler için zaman kaybının giderilmesi öngörülüyor.
AYRI BİR ÖNEM
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, genel seçim öncesi İzmirlilere 2023'e kadar 35 Proje'yi tamamlama sözü verdiklerini hatırlatarak, "Kısa bir sürede fiziki olarak başlattığımız proje sayısı 15'i buldu. Söz verdiğimiz gibi 2023 yılına kadar bu projelerin hepsini hayata geçirmiş olacağız. Söz konusu projeler içinde Konak Tünelleri'nin de ayrı bir önemi var. İzmir'in iki yakasını birleştirecek bu proje ile İzmirlilerin en büyük dertlerinden biri olan şehir içi trafiğine nefes aldıracağız. Tünelin giriş ve çıkışları sayesinde şehrin dört bir yanına yeni geçiş güzergahları sağlayarak Konak-Yeşildere arasını 5 dakikaya düşüreceğiz. İzmir'in batı yönünden sahil yolunu kullanarak Bornova, Buca, Gaziemir, Karşıyaka, Çiğli, Kemalpaşa ve Manisa yönüne gitmek isteyenler bu tüneli kullanarak şehir merkezine girmeyecek. Sadece bu tünel ile İzmirli hemşerilerimiz her yıl 30 milyon TL'ye yakın yakıt tasarrufu yapacak" dedi.
"Bu proje, İzmir'in İzmirlilerin projesi, bu nedenle İzmirliler bu projenin tamamlanmasını dört gözle bekliyor" diyen Yıldırım, bazı siyasi kesimlerin karşı çıkışları nedeniyle tünel inşaatında gecikme yaşandığını söyledi. Bakan Yıldırım, "Ancak, bu projenin önemini bilen 100 binlerce İzmirli vatandaşımızın desteği sayesinde sıkıntılar aşıldı. Kısa sürede Yeşildere tarafında ve sağ tüpte 24 metrelik aç-kapa tüneli tamamladık. Ayrıca tünelde 78 metre delme işlemini de gerçekleştirdik. Yine Yeşildere istikametindeki sol tüpte de 24 metrelik aç-kapa yapısını tamamladık ve bu tünelde de 16 metre delme işlemi gerçekleştirdik. Tünel inşaatında kısa sürede 100 metreyi geçtik. Tüm engellemelere karşın söz verdiğimiz gibi 2014 yılında bu projeyi hayata geçirerek İzmirlilerin hizmetine sunacağız" dedi.

Trafiği rahatlatacak

* Konak Tünelleri projesi ile Konak Meydanı ile Yeşildere Caddesi arasında yapımı planlanan tünelle, yapılamayan 3 kilometrelik Konak Köprülü kavşağı liman viyadüklerine alternatif bir güzergah olacak.
* Mustafa Kemal Sahil Bulvarı ile Yeşildere Caddesi arasında trafik bağlantısını sağlayacak olan bu güzergah, İzmir Çevre Yolu'nu, Sahil Yolu'na bağlayan alternatif bir aks oluşturulacak.
* Konak Köprülü Kavşağı'ndan başlayacak proje, bin 670 metresi tünel ve 850 metre bağlantı yolları olmak üzere 2 bin 520 metre uzunluğunda olacak. Üzerinde iki köprü yapılacak.
* Eski İzmir-Aydın Yolu'nda yer alan Yeşildere Caddesi'ne bağlanacak. 2x2 şeritli bölünmüş yol olarak projelendirilen güzergahta tünel de çift tüp olarak planlandı.
* Tahmini yapım bedeli 130 milyon TL olan projede tünelin Konak bölgesi için idari işlemleri tamamlandı ve kamulaştırma işlemlerine başlandı. Projenin 2014 yılı içerisinde tamamlanması hedeflendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.