İzmir’in trafik çilesine neşter

Büyükşehir Başkanı Kocaoğlu'nun kangren haline gelen trafik sorununun çözümü konusunda görevini yapmamakla suçladığı İzmir polisi önemli bir çalışmaya imza attı

FATİH ŞENDİL (HABER MERKEZİ)
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun kentte kangren haline gelen trafik sorununun çözümü konusunda görevini yapmamakla suçladığı İzmir polisinden önemli bir hamle geldi. İl Emniyet Müdürlüğü, kentteki trafik sorununun çözümü için "Trafik Yönetimi" isimli 164 sayfalık bir kitap hazırladı.
İl Emniyet Müdürü Celal Uzunkaya ve Yardımcısı Süleyman Kutay koordinasyonunda hazırlanan kitapta sorunun çözümü için polisin yapması gereken çalışmaların yanı sıra Büyükşehir Belediyesi'nin yapması gerekenler de tek tek vurgulandı.
Kitapta ilçe belediyeleri, Karayolları Müdürlüğü, sivil toplum kuruluşları, sürücü ve yayaların da yapması gereken çalışmalara da yer verildi. İzmir'de tescilli araç sayısının 1 milyon 103 bin olduğu belirtilen kitapta, kentteki otoparkların toplam kapasitesinin ise, sadece 18 bin 757 araçta kaldığına dikkat çekildi.
İŞTE MADDE MADDE SIKINTIYI BİTİRECEK REÇETE
Kitapta, İzmir kent merkezinde yoğunlaşan trafik sorununa şu şekilde neşter vurulması önerildi:
* Vahap Özaltay Meydanı Kavşağı'ndaki sıkışıklığın çözümü için TCDD'ye ait olan binanın önünden Gar Kavşağı istikametine yol iki şerit akacak şekilde düzenlenmeli. Ayrıca, Şair Eşref Bulvarı'ndan Şehitler Caddesi'ne çıkacak şekilde tünel yapılmalı. Bu arada yol ağının irdelenerek hem Vahap Özaltay Meydanı hem de Gar Kavşağı'nda gecikme sürelerinin, kavşak kapasite kullanım oranlarının ve hizmet seviyesinin tekrar analiz edilmesi akşam yoğunluğunu azalmasını sağlar.
* Mürselpaşa Bulvarı üzerinden Bornova ve Karşıyaka istikametine bağlantıyı sağlayan tek şeritli yol, iki şeride yükseltilmeli. Bunun için dar olan Mürselpaşa Bulvarı çıkışında; Hilal Köprü bağlantı noktasından İşçiler Sokağı arasına Hilal Köprü hizasında bir şerit daha ilave edilmeli.
* Gazi Bulvarı'na ve Mürselpaşa Bulvarı'ndan 9 Eylül Meydanı'na girişte bulunan ışıklı yaya geçitleri kaldırılarak yürüyen merdivenli yaya üst geçitleri yapılmalı. 9 Eylül Meydanı'ndan Gazi Bulvarı'na girişteki yaya geçidi ışıkları, körüklü bir otobüsün gireceği şekilde Borsa Kavşağı istikametine doğru içeri çekilmeli.
* Alsancak Talatpaşa Bulvarı Sevinç Pastanesi önünde ticari araç ve diğer sürücüler için indirme ve bindirme cebi yapılmalı.
* Katlı, yeraltı ve asansörlü otopark sayısı artırılmalı.
* Park ihlal tespit sistemi kurulmalı.
* Ters yön ihlal tespit sistemi oluşturulmalı.
* Günlük otopark ücret uygulaması yerine ilk 15 dakikası ücretsiz olacak şekilde saatlik ücretlendirme sistemi getirilmeli.
* Belediye otobüslerinin kalkış saatleri yeniden düzenlenerek faaliyete geçirilmeli. Otobüslerin hatlarda bulunan sayılarının azaltılarak devamlı ring haline getirilerek sirkülasyon sağlanmalı ve otobüs depolarının şehrin boş olduğu yerlere nakli ile caddelerin boşaltılması sağlanmalı.
* Konak ve Halkapınar'a aktarma istasyonları yapılarak Karşıyaka ve Bornova istikametinden gelen otobüslerin Halkapınar'da, Gaziemir, Yeşilyurt ve Balçova istimatinden gelen otobüslerin Bahri Baba Parkı'ndan aktarım yapılması sağlanarak kent içine giren otobüs sayısı azaltılmalı. Bu sayede trafiğin yoğun olduğu Şair Eşref ve Gazi Bulvarı ile Fevzipşa Bulvarı'nda trafik sakinleşir.
* Park et bin uygulaması geliştirilmeli. Raylı sistem ve deniz taşımacalığı ve park et bin uygulaması birleştirilerek ekonomik açıdan da cazip hale getirilmeli.
* 1, 2, 3, 6. sanayi siteleri, Ayakkabcılar Sitesi, gümrüklü saha olarak kullanılan Konak ve Çınarlı bölgelerinde bulunan günlük kamyon ve TIR garajları şehir dışına taşınmalı.
* Buca Heykel Meydanı, Gazemir Arda Meydanı, Bayraklı Smyrna Meydanı, Montrö ve Lozan Meydanı ile Bornova Ege Üniversitesi Hastanesi Kavşağı'nda yeni düzenleme yapılmalı.
* Çiğli Köyiçi Caddesi, Gaziemer Kahramanlar Caddesi, Karabağlar Eskiizmir Caddesi ve Karabağlar Saim Çıkrıkçı Caddesi'nde yol düzenlemeleri yapılmalı.
* Uzundere üzerinden Evka-7 bağlantılı Gaziemir'e alternatif yol yapılmalı.
* Topçu Tugayı kavşağından otoyala direk bağlantı yapılmalı.
* Ege Serbest Bölgesi'ne Uzundere yönünden otoyol üzerinden direk bağlantı gerçekleştirilmeli.
* Adnan Kahveci Caddesi'ne alternatif yol yapılmalı.
* Sarnıç istikametinden gelen köprüde genişletme çalışması yapılmalı.

Kazaların acı bilançosu
Kitapta İzmir'deki trafik kazalarının oluşturduğu acı bilançoya da dikkat çekildi. Kitaptaki bilgilere göre, 2013 yılının ilk dört ayında kent merkezinde 24 ölümlü trafik kazası ile 1506 yaralamalı trafik kazası meydana geldi. Bu kazalarda 2 bin 16 kişi yaralanırken 26 kişi de hayatını kaybetti. 2014 yılının ilk dört ayında ise, 30 ölümlü trafik kazası, 1717 yaralamalı trafik kazası yaşandı. Bu kazalarda da 2 bin 220 kişi yaralanırken 32 kişi hayatını kaybetti.
En çok kaza Nisan aylarında
Trafik ekiplerinin yaptığı istatistiki bilgiye göre ise, en çok kaza Nisan ayında ve cumartesi günleri yaşanıyor. Saat dilimi olarak kazalar en çok saat 16.00 ile 18.00 saatleri arasında gerçekleşiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.